Les vendes lliures d’impostos al passeig de Gràcia creixen un 19%
L’operadora de devolució anticipada de l’IVA Global Blue obre un espai en aquest eix comercial per facilitar les compres de luxe entre els turistes internacionals
Les vendes lliures d’impostos al passeig de Gràcia de Barcelona van créixer un 19% el 2019 respecte al 2018, segons el principal operador internacional de devolucions d’IVA, Global Blue. Aquest eix comercial, on tenen establiment les principals marques de luxe, representa el 63% de les vendes d’aquest tipus a tot Catalunya, i una tercera part de les de tot l’Estat espanyol.
Els turistes xinesos, amb un tiquet mig de 1.563 euros, són els responsables del 51% de la despesa total al passeig de Gràcia en operacions tax free, seguits dels procedents dels països de l’àrea de l’Àsia-Pacific, amb 709 i 12%, respectivament.
El director general de Global Blue Espanya, Luis Llorca, ha fet una crida a les autoritats responsables de la promoció per intensificar les accions als mercats del Golf Pèrsic i de l’Àsia-Pacífic, que tenen més pes en altres capitals europees: “Cal millorar el posicionament”, va assegurar. Segons Llorca, la gestió de la devolució de l’IVA és un instrument de desenvolupament comercial “perquè incentiva la compra entre els turistes que no tenien pensat comprar i fa que els que sí que ho tenien pensat, comprin més”. Això és especialment interessant en el perfil de turista “elit”, que és aquell que gasta mentre viatja uns 40.000 euros de mitjana l’any. A Espanya només és el 0,7% del total, però en altres països arriben a l’1,5%. A més de l’alt poder de compra, actuen com a tractors de turisme dels respectius països.
L’operadora de devolució anticipada de l’IVA ha obert un espai VIP al passeig de Gràcia per a aquest tipus de turista. Espera rebre uns 29.000 viatgers en el primer any de funcionament i gestionar la devolució de 7,9 milions d’euros.