Noves formes per a negocis tradicionals
Al Tecnocampus de Mataró hi podem trobar casos d’startups que amb un tarannà innovador han renovat sectors d’activitat de tota la vida
Molt sovint, la tasca dels emprenedors es donar nous desenvolupaments a negocis tradicionals, més que no pas a crear nous mercats de consum. Al Tecnocampus de Mataró podem trobar exemples del que Giovanni Giusti, director del màster d’emprenedoria i innovació del Tecnocampus-UPF, considera “un renovat i fort interès a emprendre i innovar en sectors més tradicionals, que moltes vegades estan vinculats a necessitats bàsiques de l’individu, i en què hi ha una migrada o nul·la presència d’startups.”
Altaguardia.com, fundada per John Correa, professor col·laborador del màster, és una empresa d’alarmes per a la llar en què el client pot triar el període de temps pel qual necessita l’alarma i pagar només pel temps que la fa servir, sigui per vacances o remodelacions, tot eliminant la barrera de permanència del servei. Com diu Correa, “no hi ha res tan important com la seguretat, ja que ens permet restar atenció als riscos i enfocar-nos en les nostres activitats quotidianes.”
Nova pedagogia.
En el cas de ModHouse, la preocupació és crear cases modulars, però amb un concepte d’innovació. Com diu María Victoria García, estudiant del màster i fundadora de l’empresa, “la innovació no es manifesta en el sistema constructiu, sinó en llur implementació i ús.” El procés de ModHouse s’engega amb la preconfiguració dels plànols de l’habitatge, a partir de les necessitats i pressupostos dels clients. Partint d’aquesta base, el client pot triar entre més de 20 mòduls per combinar al seu gust. Un cop finalitzada aquesta fase, s’ofereix un recorregut per l’interior de l’habitatge en realitat virtual, per poder caminar per la llar abans que comenci la construcció.
Com diu el doctor Giusti “una de les tasques principals del Màster d’Emprenedoria i Innovació del Tecnocampus és ajudar a l’emprenedor-estudiant a crear i implementar nous models que li permetin resegmentar mercats tradicionals i crear el seu propi avantatge competitiu.”