Política

Síria

Conflicte bèl·lic

Deu anys de guerra

La violència ha causat milers de morts i més d’onze milions de persones desplaçades

Un milió de nens sirians han nascut com a refugiats durant la fugida de les seves famílies

Síria va entrar ahir en el seu desè any de guerra enmig d’un alto el foc a Idlib, l’últim bastió opo­si­tor del país i objecte d’una ofen­siva per part de les tro­pes del govern del pre­si­dent, Bai­xar al-Assad, però sense una sor­tida a la vista per al país, con­ver­tit en un camp d’enfron­ta­ment de les grans potències i on els civils con­ti­nuen pagant el preu més alt. La guerra ha enfon­sat l’eco­no­mia i ha con­ver­tit en runa dese­nes de ciu­tats, cau­sant un èxode de més d’onze mili­ons de per­so­nes, mol­tes de les quals es tro­ben atra­pes a les fron­te­res d’Europa.

El Fons de les Naci­ons Uni­des per a la Infància (Uni­cef) va asse­gura ahir en un comu­ni­cat que 1 milió d’infants siri­ans van néixer com a refu­gi­ats durant la fugida de les seves famílies de la guerra, i que 4,8 mili­ons més van néixer a Síria durant els nou anys de con­flicte. “La guerra a Síria marca diu­menge una altra fita ver­go­nyosa”, va lamen­tar Hen­ri­etta H. Fore, direc­tora exe­cu­tiva de l’Uni­cef, que va fer una visita a la nació àrab la set­mana pas­sada. La res­pon­sa­ble de l’Uni­cef va afir­mar: “A mesura que el con­flicte entra en el seu desè any, mili­ons d’infants entren en la seva segona dècada envol­tats de guerra, violència, mort i des­plaçament.” Segons dades veri­fi­ca­des per l’Uni­cef, des del 2014 fins al 2019, “més de 9.000 infants van ser assas­si­nats o ferits en el con­flicte”. L’Obser­va­tori Sirià de Drets Humans estima que 384.000 per­so­nes han mort des que va començar la guerra, el 15 de març del 2011, enmig de les revol­tes de la regió de l’ano­me­nada Pri­ma­vera Àrab.

Segons l’últim còmput de l’Ofi­cina d’Afers Huma­ni­ta­ris de l’ONU per Síria, del 12 de març, apro­xi­ma­da­ment 960.000 per­so­nes han fugit de les seves llars des de l’1 de desem­bre al nord-est de Síria. L’ONU con­si­dera aquesta onada de des­plaçaments la pit­jor des de l’inici de la guerra, supe­rior a la vis­cuda quan més de 507.000 per­so­nes es van des­plaçar a les províncies de Deir el Zur i Al Raqa, del novem­bre del 2016 al novem­bre del 2017.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.