Dipsalut reforça el servei de teleassistència
Fa un seguiment proactiu dels usuaris
Se’ls hi truca per oferir-los ajuda i transmetre’ls tranquil·litat
El servei local de teleassistència de les comarques gironines, que gestiona Dipsalut, organisme que depèn de la Diputació de Girona, ha reforçat el seguiment als usuaris més vulnerables arran de la crisi del coronavirus. Així, des del 12 de març i fins al 15, el servei de teleassistència ha rebut un total de 725 trucades sol·licitant informació sobre el nou coronavirus. El servei ha gestionat un total de 87 situacions d’emergència, de les quals tres estan relacionades amb el coronavirus. Totes tres corresponen a municipis de l’Alt Empordà i la Selva. En aquestes trucades, els professionals del Centre d’Atenció del Servei han aconsellat als usuaris seguint els protocols de Salut així com les instruccions en relació amb l’estat d’alarma.
L’objectiu del servei de teleassistència, a través d’aquests consells, és donar suport i acompanyament als usuaris més vulnerables afavorint també que mantinguin el contacte amb l’exterior, tot i aquests dies de confinament. Entre les accions que es realitzen de manera continuada hi ha les trucades de seguiment proactiu, sobretot als usuaris considerats més vulnerables, sigui pel seu estat de salut, nivell de dependència, manca de xarxa familiar o altres suports i aïllament. Se’ls hi truca per oferir-los ajuda i transmetre’ls missatges de tranquil·litat. En coordinació amb els serveis socials dels municipis gironins, es comprova si tenen les necessitats bàsiques cobertes, com ara els medicaments necessaris, abastiment d’aigua, llum, calefacció, entre altres serveis.
Per la seva banda, alguns municipis, a partir de les dades del padró municipal, també estan trucant a les persones més grans per saber com estan i posar a la seva disposició serveis de lliurament a domicili, coordinant-se amb el comerç local.