Educació

“Aprendre a casa pot ser una oportunitat”

Els moviments de renovació pedagògica volen buscar noves fórmules formatives

“Els infants i joves des de sempre han après a casa. Han fet tasques de l’escola i adquireixen molts aprenentatges fonamentals per a la vida. Però casa no és l’escola.” Amb aquesta primícia com a base de reflexió, la Federació de Moviments de Renovació Pedagògica (FMRPC) ha elaborat aquests dies un document de treball que pretén recollir el parer majoritari dels moviments respecte a la situació actual de l’educació en aquest temps de crisi pel coronavirus. Entre els elements que l’entitat posa sobre la taula hi ha “el parany de posar l’interès pel currículum per damunt de l’interès per les persones, dels infants i dels joves”.

No allargar el curs

Una altra de les reflexions plantejades és el debat sobre si caldrà allargar aquest curs escolar, i en aquest sentit l’entitat deixa clar que no n’és partidària: “El temps no es recupera, el que cal recuperar són les persones”, recull el document de la FMRPC. L’entitat també apel·la a la necessitat que “malgrat les dificultats econòmiques que puguin sorgir, cal preservar l’educació pública en el seu conjunt, les escoles i els seus professionals, però també els equips dels serveis educatius complementaris, els de menjador, els dels centres oberts, els de les activitats extraescolars, servei d’acollida...”. Amb aquest document (que es pot consultar íntegrament al portal www.mrp.cat ), l’entitat avança que vol dedicar el confinament actual a “generar reflexió i opinió conjuntament amb tota la xarxa educativa d’entitats i institucions, com el propi Departament”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.