Política

Educació

Treballar per a l’equitat

Sigui quan sigui que es tornin a obrir les aules, aquest va deixar de ser un curs normal quan vam ordenar el tancament dels 5.492 centres del nostre sistema educatiu. Parlar avui d’assolir el temari o de la potencialitat quantificadora de la tercera avaluació és una quimera. Els nostres alumnes ja han passat un mes de confinament estricte. Moltes víctimes de la pandèmia eren familiars seus. Ho són la majoria dels acomiadats o dels que han patit un ERTO, dels que no tenen clar el futur dels seus negocis... El que és més important, doncs, és ajudar-los. Per això una de les primeres mesures que vam prendre va ser pensant en els més vulnerables socialment, amb l’operació de les 144.000 targetes moneder per rescabalar l’import de les beques menjador. I ara que sabem que el tancament dels centres s’allargarà en el temps i que haurem de mantenir el contacte centre-alumne des de la no presencialitat, la nostra preocupació és la igualtat d’oportunitats de cadascun dels 1,6 milions d’alumnes del sistema.

Els nostres esforços se centren a eliminar la desigualtat digital del nostre alumnat, assolir l’equitat en les seves possibilitats d’estar connectats amb la seva escola i el seu institut. Per això hem posat en marxa el pla Centres Educatius En Línia, amb el qual proporcionem als centres recursos i eines digitals per garantir que el treball que es realitzi sigui personalitzat i competencial, alumne per alumne. I estem treballant per fer arribar a qui li calgui els dispositius i les dades que els puguin garantir aquesta connexió. Parlant amb empreses del sector, fent servir els recursos de què ja disposen els centres, adquirint-ne de nous i amb la col·laboració de molts ajuntaments que ja han formulat iniciatives en el mateix sentit.

I ens preocupa també el retorn. No serà com tornar de vacances. Haurem de saber acollir el professorat i ajudar-lo a acollir l’alumnat, que tornarà amb unes vivències doloroses. Si ara no és el mateix connectar amb la família d’una nena de P3 que amb un noi de segon de batxillerat, tampoc ho serà rebre’ls, però haurem d’acompanyar-los a tots. En la recuperació emotiva d’uns i en la resolució de les incerteses dels altres. El nostre professorat n’és ben capaç. Ho demostra cada dia.

Notícies relacionades del tema
"Els efectes vistos pel Govern"

Nous reptes per al govern

Quim Torra i Pla
President de la generalitat de catalunya
Quim Torra i Pla

Les nostres vides s’han transformat

Pere Aragonès i Garcia
Vicepresident i Economia i Hisenda
Pere Aragonès i Garcia

Un pla de xoc per reconstruir Catalunya

Meritxell Budó i Pla
Presidència i portaveu del Govern
Meritxell Budó i Pla

Com si avui fos demà

Bernat Solé i Barril
Exterior, Relacions Institucionals i Transparència
Bernat Solé i Barril

Bones pràctiques a l’estranger

Miquel Buch i Moya
Interior
Miquel Buch i Moya

Confiança i col·laboració

Josep Bargalló i Valls
Educació
Josep Bargalló i Valls

Treballar per a l’equitat

Alba Vergés i Bosch
Salut
Alba Vergés i Bosch

Una lluita incansable

Damià Calvet i Valera
Territori i Sostenibilitat
Damià Calvet i Valera

Sempre al servei de la gent

Mariàngela Vilallonga Vives
Cultura
Mariàngela Vilallonga Vives

La cultura és un bé essencial

Ester Capella i Farré
Justícia
Ester Capella i Farré

A prova de drets humans

Chakir El Homrani Lesfar
Treball, Afers Socials i Famílies
Chakir El Homrani Lesfar

Més que mai, les persones

Maria Àngels Chacón i Feixas
Empresa i Coneixement
Maria Àngels Chacón i Feixas

L’emergència paral·lela

Jordi Puignero i Ferrer
Polítiques Digitals i Administració Pública
Jordi Puignero i Ferrer

La tecnologia, una gran aliada

Teresa Jordà i Roura
Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació
Teresa Jordà i Roura

Ara, aliments de proximitat



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.