Política

Els sindicats de Nissan convoquen una vaga indefinida

El comitè d’empresa exigeix a la multinacional que aclareixi el “futur immediat” de les fàbriques

La planta de la Zona Franca havia de posar en marxa una de les línies de producció el 4 de maig

El comitè d’empresa de Nissan de les plantes de la Zona Franca i de Montcada i Reixac ha convocat una vaga indefinida “fins que no s’aclareixi el futur immediat de les fàbriques” de la multinacional nipona a Catalunya. Els centres de Nissan han anat perdent volum de producció any a any i l’automobilística estudia des de principis d’any la viabilitat de les seves instal·lacions.

Després d’una reunió entre treballadors i direcció a la planta barcelonina aquest dimecres, tots els sindicats que formen part del comitè d’empresa (CCOO, UGT, USOC i CGT) han fet una crida als treballadors a no anar a la feina el 4 de maig, el dia en què està previst reprendre la producció a la línia 1, la que produeix la pick up de Mercedes.

“Volen que arranquem només una línia de producció per complir amb les comandes de Mercedes i després parar-nos. Aquesta situació ens deixa del tot desprotegits per seguir lluitant pel nostre futur”, assegura el president del comitè d’empresa, Juan Carlos Vicente, que ha anunciat que aquesta convocatòria es farà extensiva a la resta de plantes de la multinacional a l’Estat.

Aquest cap de setmana la plantilla va sol·licitar reunir-se amb el director general de Nissan Iberica, Genís Alonso, per “desmentir o afirmar el tancament de les plantes” aprofitant l’aturada de la producció provocada per la pandèmia de la Covid-19. Alonso, però, no ha assistit a la reunió d’aquest dimecres, un gest que, segons el president del comitè d’empresa “manifesta la seva falta de respecte per la plantilla de Nissan”.

Abans de l’aturada provocada per l’epidèmia, la fàbrica de la Zona Franca produïa al 30% de la seva capacitat. Durant l’últim trimestre, l’empresa va comunicar la pèrdua d’un model, la pick-up X Class de Mercedes, i la reducció de la producció de la furgoneta e-NV200.

La direcció europea va assegurar que l’informe sobre la viabilitat de l’empresa no es faria públic abans de l’estiu. Mentrestant, els treballadors van iniciar un seguit de protestes per reclamar nous models que permetessin salvar la planta i que van quedar aturades per la pandèmia.

Coincidint amb l’inici de l’estat d’alarma, la multinacional va haver de parar la producció a les instal·lacions barcelonines per falta de subministraments. Com la majoria d’empreses del sector, Nissan va presentar un Expedient de Regulació Temporal de l’Ocupació (ERTO) per força major per més de 3.000 empleats de les fàbriques de Zona Franca, Montcada i Sant Andreu de la Barca. El procediment està vigent fins al 31 de maig.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.