Economia

Glovo ja aplica a Barcelona la rebaixa a la meitat de la tarifa base per comanda dels repartidors

L’‘start-up’ defensa que el canvi no afecta els ingressos dels repartidors i equilibra els pagaments entre trajectes de curta i llarga distància

Els sindicats critiquen la decisió i denuncien la “caiguda lliure” de les condicions dels missatgers

Glovo ja aplica la rebaixa a la mei­tat de la tarifa base que els seus repar­ti­dors cobren per comanda a Bar­ce­lona a par­tir d’aquest dilluns. L’empresa emer­gent d’envi­a­ment de coman­des va començar a can­viar l’estruc­tura de paga­ments fa mesos i ja ha imple­men­tat el nou sis­tema a 27 ciu­tats, com Madrid, Sevi­lla o Màlaga.

L’start-up ofe­ria als mis­sa­gers una remu­ne­ració base de 2,8 euros i de 0,30 per quilòmetre recor­re­gut. Amb el nou sis­tema, el paga­ment base es redu­eix a 1,3 euros i la remu­ne­ració per quilòmetre passa a tenir dos valors: en els tra­jec­tes infe­ri­ors a 5 quilòmetres, l’empresa abo­narà 0,32 euros per quilòmetre, men­tre que en la resta abo­narà 0,45 euros per quilòmetre. A banda, el nou sis­tema comp­tarà amb un “bonus afe­git”. Per exem­ple, si plou, Glovo ofe­reix incre­men­tar el paga­ment fins a 0,40 euros per comanda.

En un comu­ni­cat, l’start-up amb seu a Bar­ce­lona argu­menta que la imple­men­tació dels can­vis s’ha acce­le­rat a causa de la crisi de la Covid-19, que ha pro­vo­cat que s’allar­guin les distàncies dels tra­jec­tes “a causa del tan­ca­ment d’esta­bli­ments”. La com­pa­nyia des­taca que l’estruc­tura de paga­ments s’ha imple­men­tat amb la col·labo­ració dels matei­xos riders i que els seus ingres­sos estan “garan­tits”.

Fonts de l’empresa asse­gu­ren que la modi­fi­cació “equi­li­brarà els paga­ments entre tra­jec­tes de curta i llarga distància” i no reper­cu­tirà “mai” en pèrdues pels repar­ti­dors.

En canvi, la pla­ta­forma Riders X Derec­hos ha denun­ciat a les xar­xes la decisió de la com­pa­nyia i han asse­gu­rat que “no per­me­tran que seguei­xin esco­pint-los a la cara”. El sin­di­cat Free Riders ha lamen­tat que les con­di­ci­ons dels tre­ba­lla­dors de l’start-up “con­ti­nuen en cai­guda lliure”.

Les orga­nit­za­ci­ons en defensa dels repar­ti­dors de Glovo fa temps que recla­men al govern espa­nyol que actuï i legisli la situ­ació dels riders, que defi­nei­xen com a “fal­sos autònoms”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.