Societat

Dos milions d’euros per al Banc dels Aliments gràcies a la campanya de La Caixa

‘Cap llar sense aliments’, de la Fundació La Caixa i CaixaBank, n’ha recaptat un i la primera entitat en dona un altre

La demanda es multiplica per quatre

L’acció solidària Cap llar sense aliments, impulsada per la Fundació La Caixa i CaixaBank, ja ha recaptat un milió d’euros des del seu inici, l’1 d’abril; mentrestant, el nombre de trucades i peticions individuals d’ajuda alimentària a les entitats benèfiques i als bancs d’aliments s’ha multiplicat per quatre. Com a resposta a la demanda creixent, i a la bona acollida de l’acció solidària, la Fundació La Caixa ha decidit duplicar l’aportació amb un milió d’euros addicional. Això sumarà un total de dos milions d’euros, que es distribuiran entre els 54 bancs d’aliments associats a la Federació Espanyola de Bancs d’Aliments.

L’objectiu de la campanya a favor dels bancs d’aliments és respondre, de manera excepcional, a l’emergència social derivada de la crisi sanitària, a més de cobrir la demanda habitualment atesa per mitjà de les seves campanyes presencials, que s’han vist afectades per la situació actual. “Ara mateix, la nostra responsabilitat més gran és intentar que ningú no quedi enrere. I, en aquest punt de l’emergència social i sanitària, tots hem de vetllar perquè les famílies més vulnerables tinguin cobertes les necessitats bàsiques. Per això volem duplicar la resposta exemplar i generosa de la ciutadania i incentivar la seva col·laboració, i hi aportarem un milió d’euros més”, ha dit el president de la Fundació Bancària La Caixa, Isidre Fainé.

Fins ara, més de 16.000 donants ja s’han unit a la campanya fent una aportació econòmica a través dels canals operatius de CaixaBank, per Bizum al número 38014, enviant un SMS amb la paraula Aliments al 38014 o al web www.capllarsensealiments.org , on la campanya encara és oberta.

Compromeses amb l’acció, milers de persones s’han sumat a la repercussió del moviment #CapLlarSenseAliments. Entre aquestes, hi ha celebritats com ara l’actor Antonio Banderas i el xef Ferran Adrià, que han contribuït a donar visibilitat a la iniciativa a les xarxes socials destacant el compromís dels bancs d’aliments.

El 2019 s’estima que aquestes entitats van atendre 1,1 milions de peticions repartint 144,5 milions de quilos de menjar, en col·laboració amb més de 7.300 institucions benèfiques.

Amb una aportació de tan sols dos euros, els bancs d’aliments poden proporcionar els aliments bàsics per a una persona durant un dia sencer i, amb una contribució de 20 euros, una família petita es manté tota una setmana. En aquests moments, els bancs han d’aprovisionar els estocs amb els aliments més bàsics i amb productes infantils, com ara la llet, atès que entre els usuaris hi ha 41.000 lactants.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.