Cinema

Docs volta el món

El Festival de Cinema Documental de Barcelona farà la 23a edició en línia entre els dies 19 i 31 de maig

El DocsBarcelona comença dimarts una edició en línia, a causa de la crisi del coronavirus, que manté les dates, del 19 al 31 de maig, i inclou el 80% de la programació prevista inicialment. “Fer el festival per internet és l’única manera que tenim en el dia d’avui d’arribar als espectadors”, diu el seu director, Joan Gonzàlez, que destaca la diversitat com a tret essencial del festival: “La programació té la característica d’amanida, amb temàtiques, posades en escena i cinematografies diferents.”

La 23a edició del Festival de Cinema Documental de Barcelona presenta una selecció de 36 documentals de 22 països, la majoria, llargmetratges. Docs es podrà seguir a través de Filmin, ja sigui pagant entrada per films concrets (3,95 euros els llargs i 0,95 els curts) o amb un abonament per a tota la programació del Festival (25 euros). Els subscriptors de Filmin tenen accés a tots els films de Docs sense costos addicionals.

En una entrevista a aquest diari, Joan Gonzàlez destaca que busquen “obres que sacsegen perquè plantegen coses que no t’esperes, com per exemple què passaria si un robot formés part de la teva família o fos la teva parella”. És el cas de Hi, A.I., de l’alemanya Isa Willinger. L’artista i cineasta xinès Ai Weiwei presentarà Vivos, “sobre una tragèdia a Mèxic, la desaparició i assassinat d’estudiants”, i la californiana Rachel Leah Jones porta al festival Advocate, “la història d’una activista i advocada israeliana que defensa únicament palestins”.

Més títols destacats

Joan Gonzàlez destaca també Forman vs. Forman, un retrat del cineasta Milos Forman; The hipnotist, que inclou diferents sorpreses, i “l’última interpretació de l’actor Bruno Ganz, a The winter journey, dirigida pel cineasta nominat als Oscar Anders Östergaard”. El cinema català hi estarà representat pel documental de Ventura Durall La nova escola, un altre sobre l’escultor Jaume Plensa, i ¿Puedes oírme?, dirigit per Pedro Ballesteros, i Constel·lació Comelade, un retrat del músic Pascal Comelade.

La programació inclou un 55% de films dirigits per dones. “No ha estat una política activa, sinó que, després de seleccionar les obres, hem vist que la majoria eren de dones”, explica el director.“En el gènere documental jo diria que estem entrant en la normalitat, almenys des de la perspectiva de festival; és un gènere cinematogràfic en què el paper de la dona està molt normalitzat.”DocsBarcelona manté totes les seccions i activitats paral·leles, adaptades al format en línia, incloent-hi la trobada professional.“El format en línia ens ha donat la primera alegria: aquest any tenim més finançadors que mai, 48, i això ens ho dona el fet que sigui en línia. No és el mateix dedicar 4 o 5 dies a venir a Barcelona i estar al Docs, que dedicar-hi dos o tres matins des de Washington, Tòquio, Londres, Berlín... Aquest any tenim HBO, Disney, Movistar, Netflix... Totes les grans plataformes, i tot un seguit de televisions europees, del Japó...”.El públic podrà participar en col·loquis posteriors en moltes de les pel·lícules. “Mirarem que la mateixa experiència que l’espectador pugui tenir en el festival presencial, la pugui tenir en la versió en línia”, diu Joan Gonzàlez. “Tenim molta il·lusió per saber com anirà perquè aprendrem coses que incorporarem de cara al futur, no en tinc cap dubte.”



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.