Educació

Un manifest per a la represa escolar recull 11.000 firmes

Famílies i docents reclamen una tornada al setembre al més normalitzada possible

Lamenten que s’hagin oblidat els drets dels infants i alerten de l’impacte de sis mesos sense classes presencials

Els alum­nes tenen dret a rebre una edu­cació inte­gral, però el tan­ca­ment de les esco­les ha com­por­tat una vul­ne­ració sense pre­ce­dents dels drets dels infants. Així ho con­si­de­ren les més d’11.000 per­so­nes que ahir s’havien adhe­rit, en menys de 48 hores, a un mani­fest impul­sat per una qua­ran­tena de mares, pares i docents. El mani­fest, amb el títol Defen­sem el dret a l’edu­cació, recorda que els drets dels infants estan reco­ne­guts per les Naci­ons Uni­des i la llei d’edu­cació de Cata­lu­nya, però con­si­dera que aquests drets “no han estat pri­o­ri­ta­ris ni en el con­fi­na­ment ni en el des­con­fi­na­ment”.

L’escola a distància, alerta el mani­fest, no pot com­pen­sar la pre­sen­cial espe­ci­al­ment per als infants d’entorns més vul­ne­ra­bles i els que tenen neces­si­tats edu­ca­ti­ves espe­ci­als. I la falta d’escola durant sis mesos “tindrà con­seqüències greus sobre l’apre­nen­tatge i el desen­vo­lu­pa­ment per­so­nal de molts infants i ado­les­cents”. Per aquest motiu els sig­nants recla­men mesu­res extra­or­dinàries de reforç edu­ca­tiu pre­sen­cial; un retorn a l’escola tan nor­ma­lit­zat com sigui pos­si­ble, amb uns pro­to­cols pro­por­ci­o­nals i ajus­tats a la situ­ació; un retorn ple­na­ment pre­sen­cial al setem­bre per a tot l’alum­nat, i plans de con­tingència clars per mini­mit­zar l’efecte d’un even­tual nou con­fi­na­ment.

Núria Vallès, inte­grant del grup impul­sor, va expli­car ahir que el mani­fest pretén “posar al cen­tre del debat l’edu­cació com a pri­o­ri­tat i ser­vei essen­cial”. “Ens volem asse­gu­rar que al setem­bre es pot tor­nar de la forma més nor­ma­lit­zada pos­si­ble, perquè l’escola és necessària per a tots els infants, ja que arti­cula l’apre­nen­tatge i és el prin­ci­pal meca­nisme de cohesió social”, segons Vallès.

LA FRASE

L’escola articula l’aprenentatge i és el principal mecanisme de cohesió social
Núria Vallès
Integrant del grup promotor del manifest


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.