Bizbarcelona i el Saló de l’Ocupació promouen la reactivació econòmica i laboral
Emprenedors. Del 21 al 23 d’aquest mes, s’obrirà una doble cita firal enfocada a adaptar negocis, ocupació i talent a l’escenari sorgit amb la pandèmia
Amb el principal objectiu d’ajudar a reactivar l’emprenedoria, el teixit empresarial i les oportunitats laborals, Bizbarcelona i el Saló de l’Ocupació se celebraran conjuntament del 21 al 23 de setembre al recinte de Montjuïc amb les màximes mesures de seguretat i prevenció. Aquesta doble cita, liderada i promoguda per l’Ajuntament de Barcelona a través de Barcelona Activa i altres institucions i entitats dedicades a la promoció econòmica del territori, comptarà amb més de 260 activitats programades –entre conferències, tallers, sessions d’assessorament i espais de networking –, algunes de les quals es podran seguir en línia.
Els dos esdeveniments conflueixen amb eines, idees, recursos, assessorament i propostes formatives d’utilitat per a persones emprenedores, treballadors autònoms, pimes, start-ups i tothom qui cerqui feina o reorientar la seva carrera professional. Bizbarcelona i el Saló de l’Ocupació marquen la represa presencial de l’activitat firal a la capital catalana.
Segons el primer tinent d’alcaldia d’Economia, Treball, Competitivitat i Hisenda de l’Ajuntament de Barcelona, Jaume Collboni: “Estem determinats a fer servir totes les eines i recursos al nostre abast per reduir l’impacte d’aquesta crisi i contribuir a la reactivació de l’economia de la ciutat. Estem convençuts que aquests esdeveniments oferiran suport i oportunitats a pimes, professionals, autònoms i també a persones en procés de recerca de feina o que vulguin conèixer de primera mà empreses que es dediquen a fer processos de selecció i contractació.”
Programa propi d’activitat. Bizbarcelona i el Saló de l’Ocupació tindran el seu propi programa d’activitats, alhora que establiran espais comuns, que augmentaran els continguts de valor per al visitant. Alhora, es combinarà el format presencial al palau núm. 8 de recinte de Montjuïc amb la retransmissió de conferències en streaming i sessions d’assessorament a través d’una plataforma virtual per ampliar l’abast i l’audiència dels esdeveniments.
Bizbarcelona, l’esdeveniment de referència per a emprenedors i pimes, estructura aquest any les seves conferències, punts d’assessorament personalitzat i activitats de networking al voltant de sis àrees temàtiques: Emprendre; Creixement; Nous reptes, noves realitats; Startups & Business Innovation; Talent Arena, i Objectius de desenvolupament sostenible (ODS). Inclourà, a més, una zona amb uns trenta estands d’entitats, institucions i empreses amb eines, recursos i solucions per als negocis, la gestió empresarial, el màrqueting i les vendes. També comptarà amb l’àrea Bizfranquícies, amb firmes i consultores que presentaran els seus conceptes de negoci i cartera de marques per franquiciar.
Les gairebé 120 conferències previstes a Bizbarcelona tractaran qüestions essencials que poden tenir en compte els emprenedors amb idees o projectes de negoci en marxa i per a pimes i start-ups en fase de consolidació i creixement. Tot això emmarcat en la nova realitat sorgida de la pandèmia, que exigeix una transformació i una adaptació dels negocis a les tendències tecnològiques, socials i empresarials que marcaran l’economia poscovid. En aquest context de canvi, es compartiran experiències d’èxit dutes a terme per emprenedors i empresaris i es presentaran, a més, els ODS com una oportunitat per reactivar l’economia de manera responsable, sostenible i amb impacte social positiu.
Entre els gairebé 150 ponents confirmats, figuren noms com el del president de la Cambra de Barcelona, Joan Canadell; el president de PIMEC, Josep González; la directora de transformació digital de DAMM, Laura Gil; la presidenta i CEO de Savills Aguirre Newman Barcelona, Anna Gener; l’humorista i expert en Xcentric Talent, Daniel Delacámara; el CEO de SEAT: CODE, Carlos Buenosvinos; el director de research i technology transfer de la Universitat de Girona, Pere Condom; el president de la Global Future Work Foundation, Simon Dolan, i la consultora en vendes, Mònica Mendoza.
Com a novetat, en el marc de Bizbarcelona, es durà a terme un acte de reconeixement a les millors iniciatives emprenedores i solucions aportades per pimes en els últims mesos que hagin ajudat a fer front a l’emergència sanitària.
Talent, oportunitats i inclusió laboral. Per la seva banda, i donada l’actual conjuntura, el tradicional Saló de l’Ocupació Juvenil esdevé enguany un Saló de l’Ocupació per a tothom, obert a qualsevol persona que cerqui feina, fórmules d’autoocupació o un canvi professional. Així, el Saló de l’Ocupació oferirà la possibilitat d’informar-se, assessorar-se i conèixer els perfils laborals més demandats en diferents sectors. Entre les seves més de 125 activitats, s’inclouen xerrades, conferències, tallers per afrontar amb èxit la tasca de trobar feina, espais d’assessorament individualitzat, a més de serveis personalitzats d’orientació laboral i de defensa dels drets dels treballadors. També hi haurà una àrea per conèixer entitats i opcions laborals en el tercer sector i un àmbit específic per a professionals del món de l’ocupació on compartir idees, estratègies i bones pràctiques en recursos humans, transformació de la feina i inserció laboral.
Talent Arena, el nexe d’unió. L’espai que funcionarà com a nexe d’unió entre Bizbarcelona i el Saló de l’Ocupació serà la Talent Arena. Aquesta àrea compartida busca donar resposta als reptes que suposen l’atracció i retenció de talent a les empreses, així com mostrar i oferir noves oportunitats laborals a professionals de diferents sectors. A la Talent Arena es duran a terme conferències en què s’analitzaran les tendències en la gestió del talent, a la vegada que una trentena d’empreses explicaran les seves necessitats de contractació i perfils sol·licitats. Com a complement, hi haurà activitats de networking per generar oportunitats laborals.
Així mateix, la Fira d’Ocupació di-Capacitat i Talent “Sí i Millor”, que organitza FECETC (Federació de Centres Especials de Treball de Catalunya), amb el suport de l’Ajuntament de Barcelona, s’integra aquest any al Saló de l’Ocupació. “Sí i Millor” aportarà conferències i entrevistes adreçades a facilitar la inserció laboral de les persones amb discapacitat i a ajudar les empreses de més de 50 treballadors a complir amb l’obligació legal de reservar un 2% dels llocs de treball a aquest col·lectiu.
L’accés per visitar tant Bizbarcelona com el Saló de l’Ocupació serà gratuït, prèvia acreditació a través del web. Els dos esdeveniments compten amb la col·laboració d’institucions i entitats públiques i privades que promouen l’activitat econòmica i empresarial, l’emprenedoria i l’ocupació. A més de l’Ajuntament de Barcelona, a través de Barcelona Activa, tenen una important implicació la Generalitat de Catalunya, la Diputació de Barcelona, PIMEC, la Cambra de Comerç de Barcelona i l’Àrea Metropolitana de Barcelona.
100
12
150
punts d’assessorament per als visitants als dos salons del recinte de Montjuïc.
conferències programades entre els dos esdeveniments a Fira de Barcelona.
activitats de ‘networking per dur a terme.
Primers actes presencials amb protocol anticovid
Bizbarcelona i el Saló de l’Ocupació seran els primers esdeveniments presencials en què Fira de Barcelona aplicarà el seu protocol de mesures de prevenció i seguretat, elaborat en col·laboració amb la consultora AON i amb l’assessorament de l’Hospital Clínic de Barcelona. Solucions digitals amb intel·ligència artificial controlaran en temps real l’aforament diari permès i el manteniment de la distància física, la traçabilitat de contactes i els fluxos de visitants. Es reforçarà, també, la senyalització, la neteja i la desinfecció d’espais, i els sistemes de ventilació i renovació d’aire. Així mateix, seran 100% digitals els processos d’acreditació, accés i recollida d’informació als estands, entre d’altres. Fira de Barcelona compta amb un exhaustiu protocol en què s’identifiquen prop d’un miler de mesures de mitigació de risc de contagi després d’analitzar més de 400 processos associats a la celebració de fires i congressos als seus recintes, prioritzant la seguretat de treballadors, proveïdors, expositors, visitants i altres assistents als seus esdeveniments.