BizBarcelona i el Saló de l’Ocupació reactiven l’economia
Fira de Barcelona fa un esforç per mantenir la seguretat sanitària i organitza dos certaments presencials, els primers a l’Estat durant la pandèmia
Fira de Barcelona va canalitzar ahir la conjura institucional per reactivar l’economia amb l’obertura de les portes de BizBarcelona i el Saló de l’Ocupació fusionats, la primera fira presencial en l’era de la pandèmia a l’Estat espanyol.
Institucions i empreses van celebrar la reactivació de Fira de Barcelona amb aquests dos salons, esdeveniments que tenen lloc de manera presencial i virtual des d’ahir i fins demà.
Ho van defensar en la inauguració al recinte de Montjuïc de Fira de Barcelona el conseller de Treball, Afers Socials i Famílies de la Generalitat, Chakir el Homrani; l’alcaldessa de Barcelona, Ada Colau; el president de Fira de Barcelona, Pau Relat, i el president de Pimec, Josep González. En la inauguració també van participar el primer tinent d’alcalde de Barcelona, Jaume Collboni, i la presidenta de l’àrea de Desenvolupament Econòmic, Turisme i Comerç de la Diputació de Barcelona, Eva Menor.
El Homrani va aplaudir que Fira de Barcelona “fes un pas endavant” i reprengués la seva activitat presencial, després de mesos d’aturada per la crisi del coronavirus, la qual cosa, va remarcar, ofereix un missatge de confiança i que es pot reprendre una certa normalitat si s’adopten totes les mesures necessàries.
El palau número 8 del recinte de Montjuïc acull aquesta edició fusionada de BizBarcelona i el Saló de l’Ocupació amb l’objectiu de contribuir a la reactivació econòmica de la ciutat. El certamen té el seu propi programa d’activitats, que sumen gairebé 150 conferències, 100 punts de assessorament i 12 activitats de networking. Alhora, estableix espais comuns que augmenten els continguts de valor per al visitant i paral·lelament, es combina el format presencial al palau número 8 amb la retransmissió de conferències en streaming i sessions d’assessorament a través d’una plataforma virtual per ampliar l’abast i l’audiència dels esdeveniments.
BizBarcelona, l’esdeveniment de referència per a emprenedors i pimes, estructura aquest any les seves conferències, punts d’assessorament personalitzat i activitats de networking al voltant de sis àrees temàtiques: Emprendre; Creixement; Nous reptes, noves realitats; Startups and business innovation; Talent arena, i objectius de desenvolupament Sostenible (ODS). A més, inclou una zona amb uns trenta estands d’entitats, institucions i empreses amb eines, recursos i solucions per als negocis, la gestió empresarial, el màrqueting i les vendes. També compta amb l’àrea Bizfranquícies, amb firmes i consultores que presenten els seus conceptes de negoci i cartera de marques per franquiciar.
BizBarcelona també ha volgut posar en marxa els reconeixements “Barcelona, mai s’atura” per visualitzar la tasca feta per ciutadans, organitzacions, persones emprenedores, autònoms, pimes i empreses que han contribuït a mantenir l’activitat econòmica, social o cultural de la ciutat durant el període d’excepcionalitat causat per la covid-19. S’han avaluat 95 propostes, entre les quals s’escolliran les 12 iniciatives més destacades quant a innovació, adaptació a la nova conjuntura o impacte social.