Empreses

Escofet preveu créixer gràcies a la pacificació dels carrers

L’empresa del Baix Llobregat estudia traslladar les instal·lacions per poder incrementar la producció. La firma centenària de mobiliari urbà de formigó amplia les línies de negoci

“Amb l’acceleració del debat de voler potenciar l’espai públic per a les persones a les grans ciutats del món, les empreses del sector del mobiliari urbà de formigó en seran les més beneficiades, i per tant, se’ns obre una oportunitat que haurem d’aprofitar.” Amb aquesta reflexió feta per Andreu Gomà, director general de l’empresa Escofet, s’inicia una tendència que pot beneficiar algunes firmes d’aquest sector, entre les quals la mateixa Escofet, nascuda a Barcelona l’any 1886 i que ara, ubicada a Martorell, disposa d’una plantilla d’un centenar de treballadors i d’una facturació de 18 milions d’euros.

La planta del Baix Llobregat es troba en una capacitat productiva del 80%, tenint en compte la conjuntura de la pandèmia que viu el món sencer. “L’empresa hauria d’afrontar un projecte industrial a mitjà termini, una nova ubicació, per donar sortida al previsible augment de comandes que vindran, de ben segur, un cop s’esvaeixi la covid-19”, explica el director general de la firma catalana. L’altre element que confirmaria la tendència del creixement de l’empresa -propietat de la família Escofet i una part de l’accionariat en mans de Ciments Molins- és l’increment de les exportacions. De fet, l’evolució de l’enviament de mercaderies més enllà dels Pirineus va en augment. Ara se situa al 60%, però si les vendes a l’exterior es focalitzen només en els elements urbans de formigó -que ja representen el 70% de la facturació-, aquesta partida suposaria el 75% de les vendes fora del país.

L’Europa occidental, l’Orient mitjà i els EUA són les principals destinacions dels productes marca Escofet. França i el Regne Unit s’emporten la palma. Tot i així, Andreu Gomà, assegura que “els EUA, l’Orient Mitjà i sobretot el mercat alemany i escandinau tenen una gran potencialitat de créixer en els propers anys”.

Escofet té 80 treballadors a la planta catalana i una vintena més en una filial a Mèxic. Ara mateix, la firma no preveu l’obertura de noves filials, però “sí intensificar els acords amb distribuïdors i partners de zones geogràfiques o de països amb força potencial de creixement”, afegeix Andreu Gomà.

L’empresa disposa de dos negocis diferenciats. Un és el de la producció d’elements d’ambientació urbana, que comprèn el mobiliari urbà de formigó i fusta, paviments i il·luminació. Precisament, de paviments, de molt prestigi en l’àmbit mundial, només fan els de major valor afegit. És el cas dels que es van fabricar per al passeig de Gràcia, la Rambla o la Diagonal de Barcelona. “Nosaltres tenim molta reputació en el mobiliari urbà de formigó, perquè hem treballat amb dissenyadors i arquitectes de primer nivell”, explica el director general, que afegeix: “Som experts a tenir la capacitat de treballar formes diverses.”

L’altra línia de negoci és la del formigó arquitectònic per a façanes d’edificis de dissenys innovadors. La firma de Martorell treballa en un gratacel del districte financer de Varsòvia dissenyat per Norman Foster. “El formigó per a façanes té molt recorregut”, diu Gomà, que explica que donen molt pes als departaments de disseny, R+D i industrial.

ESCOFET

Facturació
18 M€
Treballadors
100
Any de fundació
1886
La companyia va ser fundada per Jaume Escofet i es va dedicar a la fabricació de paviments. Es va fer molt coneguda pels mosaics hidràulics del modernisme.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.