Empreses

Kleta, subscriure’s a la bicicleta

L’empresa de subscripció mensual de bicicleta pròpia, fundada per Falk Siegel i Diego Casabe, aconsegueix més de cent usuaris en tres mesos d’activitat

Kleta, empresa que ofereix un servei de subscripció mensual de bicicletes, ja ha depassat el centenar d’usuaris actius a Barcelona, en només tres mesos d’activitat, i la seva previsió és arribar multiplicar per quatre aquesta xifra a principis de l’any vinent.

Nascuda a finals del mes de juliol, amb la finalitat, com diuen els seus fundadors, Falk Siegel i Diego Casabe, “d’oferir una alternativa de mobilitat lliure, segura i sense preocupacions a les grans ciutats”, el servei que ofereix permet disposar d’una bicicleta pròpia a través d’una subscripció mensual, amb avantatges respecte dels serveis de bicicletes compartides com l’opció de personalització (color o incorporació d’accessoris com cistella o seient per a nens); una garantia anti-robatori per la qual Kleta reemplaça la bicicleta, si s’ha esdevingut un furt; garantia de manteniment, amb assistència tècnica in situ i un sistema de seguretat intel·ligent que permet estacionar la teva bicicleta al carrer amb total seguretat, tot evitant ocupar espai innecessari a l’habitatge de l’usuari. Un cop materialitzada la subscripció, l’usuari rep en 24 hores la seva pròpia bicicleta personalitzada, i pot cancel·lar el servei quan vulguis, tot avisant amb un mes d’anticipació.

L’agost passat, Kleta va aconseguir captar 60.000 euros en una ronda de finançament pre-seed formada per inversors privats i petits business angels. Aquesta ronda els ha permès invertir en l’adquisició de les bicicletes personalitzades a un proveïdor local i obrir el seu propi local al barri de la Barceloneta.

En opinió de Falk Siegel, “la bicicleta s’ha convertit en els darrers deu anys en una de les primeres opcions de mobilitat a les grans ciutats, i aquesta tendència s’ha accelerat amb la irrupció de la Covid19, que ha forçat molts ciutadans a buscar models de mobilitat alternatius al transport públic per evitar el contacte. Durant els tres mesos de desescalada Madrid i Barcelona van arribar a multiplicar l’ús de la bicicleta en percentatges que ronden el 100%.”

Així mateix, Kleta s’ha beneficiat de l’increment continuat dels models de subscripció, que ja no només es percep en serveis digitals com Netflix o Spotify, sinó també en béns materials.

Per la seva banda, Diego Casabae creu que “hi ha un gran potencial de creixement dels models de bicicletes pròpies sota subscripció. Al nord d’Europa hi ha models similars al de Kleta, que compten amb una demanda de més de 200.000 usuaris actius.”



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.