Empreses

Mayordomo Smart Point inicia un pla d’expansió mundial

La firma de taquilles intel·ligents per gestionar serveis de compra en línia i paqueteria hi inverteix 3 milions

Els usuaris que utilitzin el punt intel·ligent podran gaudir dels serveis de 230 proveïdors

Mayordomo inicia un pla d’expansió per Europa i el continent nord-americà. La firma creada el 2017 a Barcelona per Edward Hamilton i Tomás Selva preveu facturar enguany 7,5 milions d’euros i situar-se en els 43 milions el 2023. L’èxit del creixement radica en el sistema de taquilles intel·ligents, que permeten que no calgui estar pendents de rebre un servei de missatgeria. A més, des d’aquests smarts points es poden sol·licitar serveis –a través d’una pantalla tàctil o des d’una aplicació instal·lada al telèfon intel·ligent– tan variats com bugaderia, productes de farmàcia, calçats, cafès Nespresso o rentat del cotxe, entre d’altres.

MSP ha invertit 3 milions en tecnologia, perquè considera que és un dels pilars del seu model de negoci. A l’octubre, l’empresa disposava de 5.110 punts intel·ligents per a l’ús dels usuaris entre l’Estat espanyol i Portugal, però també començava a estar present a Dinamarca, França i Alemanya. “Les darreres setmanes hem entrat a Londres, i ara ampliarem les ciutats a Alemanya, ja que de moment només érem a Berlín i Munic, i també penetrarem a Toronto, per continuar l’expansió tant a l’Amèrica del Nord com al centre del continent”, explica Tomás Selva, un dels socis fundadors d’MSP.

La companyia és la primera empresa de taquilles enfocada, sobretot, als serveis i a la paqueteria a tot Europa, i l’única amb un servei d’entrega universal.

MSP no és una empresa d’armaris o de calaixos on recollir o guardar el que convingui, sinó que la seva funció és oferir serveis de tot tipus als edificis on estan ubicats, tant d’oficines, com de salut –hospitals...– o edificis residencials de particulars, de manera que el servei ofereix elements tan variats com ara bugaderia, retail, cafeteria, salut, cursos en línia, manteniment de vehicles, i òbviament, també paqueteria, entre molts d’altres.

Les instal·lacions d’MSP no són, doncs, petits o grans armaris on deixar-hi coses, tampoc són una marca blanca de les guixetes d’Amazon, sinó que amb els serveis que tenen inclosos en exclusiva, donen un servei discret (les dades dels usuaris són encriptades), puntual i eficient per als clients a partir d’aportar nous valors als edificis i oferint serveis a la gent que hi viu o hi treballa.

MSP té acord amb 230 proveïdors de serveis a l’Estat espanyol i amb una seixantena més en altres països. La idea és que hi hagi diversos proveïdors d’un mateix producte perquè l’usuari pugui triar. És el cas del cafè: “Tenim un acord amb Nespresso, però també amb BOU Cafè”, explica el CEO de l’empresa amb seu a Barcelona.

A més, MSP és un nou canal de promoció del comerç local, ja que des la firma de serveis es posen en contacte amb els petits comerços que envolten els edificis on estan establerts i amb tothom que hi habita, i treballen de manera que també són un element que reforça l’estratègia comercial del comerç de proximitat.

Un dels sectors que més pot utilitzar els smart points és l’immobiliari dedicat a oficines. “Precisament, amb l’auge del teletreball els grans edificis d’oficines necessitaran serveis de valor afegit perquè les empreses trobin interessant l’espai. Els nostres punts intel·ligents seran ideals per a molts treballadors per fer les seves compres”, diu Tomás Selva.

De la quarantena de treballadors de la firma, catorze són desenvolupadors o enginyers de la tecnologia de les taquilles intel·ligents. De fet, el disseny, la tecnologia i l’ensamblatge dels punts intel·ligents es fa a Catalunya. Actualment, es comercialitzen cinc models diferents que s’adapten en funció de si el client és residencial, d’oficina o públic. També hi ha una variant que aporta seguretat respecte a la covid-19, ja que els objectes que arriben queden automàticament desinfectats. Aquests models smart point es poden comprar o bé poden estar en règim de lloguer per uns 500 euros mensuals amb, a més, un servei de manteniment.

L’any passat, MSP, les taquilles de la qual ja utilitzen empleats d’empreses com Seat, Oracle, HP, Cisco, Ferrovial, Siemens, Dell i Danone, va ser reconeguda com la millor empresa per la MIPIM PropTech Europe, la competició de tecnologia per a real estate més prestigiosa del món, en què van participar un total de 210 start-ups.

M. SMART POINT

Facturació
7,5 M€
Treballadors
42
Any de fundació
2017
L’empresa de taquilles intel·ligents Mayordomo Smart Point ja ha posat en marxa 5.110 punts instal·lats a l’Estat espanyol i Portugal i també en altres països europeus. L’empresa va inaugurar vuit nous punts a la ciutat de Girona fa poques setmanes.
La ubicació

El talent fa guanyar Barcelona

Edward Hamilton i Tomás Selva són dos emprenedors britànics que van posar en marxa Mayordomo Smart Point fa tres anys. Els dos socis fundadors de l’start-up, formada per 42 professionals, van apostar per Barcelona per instal·lar-hi la seu, perquè van veure “que hi ha molt talent”, diu Selva. A més, la plantilla, que és de diverses nacionalitats, considera que la qualitat de vida de la capital catalana és d’alt nivell. “Les facilitats amb els proveïdors, el clima i la gastronomia hi van pesar molt”, afegeix.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.