Empreses

La inquietud per la desinfecció inspira Periche

Arran la covid, l’empresa de cosmètica per a perruqueries entra en el món de la higiene personal de venda en farmàcies

La companyia tanca un acord de venda en exclusiva amb Cofares

Periche Profesional, una empresa de cosmètica per a perruqueries, s’ha introduït en el negoci de la higiene personal, amb una gamma de productes elaborats amb biocides naturals pensada per a un públic amoïnat per la desinfecció. La innovació és una petita revolució interna per a una companyia de més de cinquanta anys d’existència, ja que implica orientar l’estratègia comercial cap a un terreny gairebé desconegut: el client familiar i no professional i el canal de les farmàcies, on es vendran.

Segons les previsions de l’empresa si l’aposta surt bé, la facturació podria créixer dels 3,2 milions d’euros amb què es tancarà el 2020 als 5 milions de l’any que ve, dels quals el 30% vindrien del canal farmàcia. Pere Periche, director general i segona generació d’aquesta empresa familiar, revela que tenen un roc a la faixa; han tancat un pacte amb la cooperativa de distribució farmacèutica Cofares, amb més de 9.000 farmàcies associades a tot l’Estat, per a la venda en exclusiva: “Obrim el meló en un escenari de gran incertesa com l’actual”, diu Periche.

En aquest sentit, la nova gamma, anomenada Welnig Organic Sanitizer (sabó, crema i loció de mans higienitzant, gel de bany i xampú) és un clar exemple de les oportunitats que també comporten les crisis. De fet, el moment eureka va tenir lloc el març passat, quan les coses pintaven magres, ja que el confinament decretat pel govern central havia aturat el mercat i amenaçava greument la continuïtat de l’empresa. Aleshores, tota la capacitat productiva es va orientar cap a un modest article del catàleg de Periche: el gel desinfectant, que es va introduir durant la grip aviar, i que es mantenia perquè l’empresa volia fer pedagogia de la importància de la desinfecció als salons de bellesa, sense gaire èxit, segons reconeix Pere Periche. El cas és que, durant el confinament, Periche Profesional es va dedicar a produir gel.

En aquell context, la reflexió de Pere Periche va ser que, més enllà de la necessitat acotada en el temps d’un producte desinfectant, la preocupació per una higiene més intensa no desapareixeria, almenys en una part de la població. Segurament la mateixa part que també mira la composició dels productes a la recerca de compostos més naturals i una elaboració més respectuosa amb el medi ambient. Posant-t’ho tot a la coctelera va iniciar una recerca per tot el planeta per trobar un producte natural amb propietats biocides i higienitzants. El va trobar a Mèxic, amb la llavor de l’aranger. “La natura ens va oferir la seva màgia”, diu Periche. La nova gamma de productes es defineixen com a “natural, orgànica i vegana, i neteja a fons la pell i els cabells”.

De fet, la transició cap a compostos més naturals ja va començar en els productes de perruqueria professional. “Hem evolucionat de la química tradicional a la cosmètica més natural, tot i que no sempre és possible aconseguir el nivell d’efectivitat que reclama el segment professional”, explica. Això és especialment així en la coloració, que és un dels forts de Periche ja que representa un 55% de la facturació.

Perioche Internacional ocupa uns 3.000 m² al polígon Foinvasa de Montcada i Reixach, i té marge de creixement per absorbir l’increment de producció previst. De fet, s’acaba de construir una nova sala blanca per als articles d’higiene.

L’empresa disposa de tres marques de productes de perruqueria per als segments alt, mitjà i baix del mercat. A més, el 25% de la facturació és de marques per a tercers. La intenció és anar reduint la intermediació promovent la venda en línia al perruquer i al consumidor final, mitjançant prescripció del professional.

PERICHE PROFESIONAL

Facturació prevista
3,2 M€
Treballadors
30
Any de fundació
1969
El negoci comença amb Pedro Periche, pare de l’actual director general. En Pedro va començar distribuint bosses de permanent a Barcelona i finalment va muntar un petit laboratori. L’empresa va créixer a l’avinguda Meridiana, fins que es va traslladar a Montcada i Reixach.

La punta de llança per entrar als EUA

Tot i que Espanya és el principal mercat de l’empresa de Montcada i Reixach, el 45% s’exporta a uns 23 mercats exteriors, els més importants dels quals són Alemanya, diversos països de l’Orient Mitjà i Rússia, on el 2017 es va obrir la primera filial a l’exterior, des d’on es proveeix també repúbliques de l’antiga Unió Soviètica. Des de fa temps, Periche té en el punt de mira el mercat dels EUA, i la nova línia d’higiene personal podria ser la punta de llança per penetrar-hi, segurament amb filial pròpia.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.