Gran angular

La meitat dels catalans gastaran entre 100 i 200 euros en joguines

Segons un informe d’Aldi, les famílies catalanes són, de tot l’Estat, les que destinen un pressupost més gran a la compra de joguines per Nadal

Gai­rebé la mei­tat dels cata­lans (47%) han pre­vist gas­tar entre 100 i 200 euros en jogui­nes aquest Nadal, i un 19% addi­ci­o­nal afirma que gas­tarà fins a 300 euros, segons reflec­teix l’Informe sobre la com­pra de jogui­nes a Espa­nya d’Aldi 2020, que s’ha rea­lit­zat sobre una mos­tra de 1.202 con­su­mi­dors de tot l’Estat.

Segons l’estudi, les famílies cata­la­nes són les que més pres­su­post des­ti­na­ran a jogui­nes i també les que, després de les famílies valen­ci­a­nes (64%) s’esforçaran a man­te­nir, en un 63%, el seu pres­su­post en jogui­nes aquest any, res­pecte de les fes­tes de Nadal pas­sa­des.

A més a més, Cata­lu­nya des­taca per ser la comu­ni­tat amb un per­cen­tatge més petit de població que reco­neix que els seus ingres­sos s’han vist afec­tats per la Covid-19 (un 39%). En canvi, altres comu­ni­tats comp­ten amb per­cen­tat­ges més grans, com Anda­lu­sia (51%), Madrid (45%) o el País Valencià (44%). A nivell de tot l’Estat, la xifra se situa en el 45% de ciu­ta­dans que afir­men haver vist reduïts els seus ingres­sos aquest 2020.

Mal­grat l’existència del Tió, gai­rebé la mei­tat de cata­lans i cata­la­nes, el 48%, s’esti­men més cele­brar l’arri­bada dels Reis d’Ori­ent a Papà Noel, festa que tria un 17%. La resta, un 35%, com­me­mora totes dues per igual. A la mit­jana espa­nyola, més de la mei­tat (54%) es decanta pels Reis Mags davant Papà Noel (15%), i totes dues per igual (31%).

A nivell de tot l’Estat, l’informe mos­tra que 6 de cada 10 famílies afir­men que acos­tu­men a fer les seves com­pres de jogui­nes entre un mes o més d’un mes abans de Nadal, i només el 4% les deixa per al final, menys d’una set­mana abans de les fes­tes. EL 23% pla­ni­fica aques­tes com­pres amb una ante­lació d’entre 15 i 30 dies.

Per cate­go­ries, les més sol·lici­ta­des són jocs de taula i fami­li­ars, amb un 59% de pre­ferència; les manu­a­li­tats, amb un 44%, els arti­cles de pape­re­ria (lli­bre­tes, colors, pin­tu­res...), amb un 42%; els vehi­cles de cons­trucció, amb un 37% i els jocs simbòlics (cui­ne­tes, nines etc.), amb un 35%.

A més a més, els mate­ri­als de fabri­cació i la qua­li­tat del pro­ducte des­ta­quen com els aspec­tes més impor­tants a l’hora de com­prar jogui­nes, amb un 76% de pre­ferència, i en segon lloc, els jocs no sexis­tes, amb un 56%.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.