Empreses

Glovo vol créixer més enllà del menjar amb lliurements en menys de 30 minuts

La plataforma invertirà 20 milions el 2021 però no preveu augmentar la flota de repartidors ni canviar la política laboral

Glovo inver­tirà 20 mili­ons d’euros en 2021 per créixer més enllà del men­jar a domi­cili amb una pro­posta de lliu­ra­ment de tot tipus de pro­duc­tes del comerç local en menys de 30 minuts i sense cost addi­ci­o­nal. “Volem que l’usu­ari tin­gui la mateixa sen­sació de ser­vei que quan obre una aixeta a casa i raja aigua de forma automàtica”, ha dit Daniel Alonso, res­pon­sa­ble de Q-Com­merce. Glovo no pre­veu incre­men­tar la flota de repar­ti­dors ni can­viar la seva política labo­ral: “Aques­tes coman­des com­pen­sen molt bé les nos­tres hores vall del lliu­ra­ment de men­jar de tal manera que pen­sem que més que expan­dir la flota serà una expansió de les hores de feina”, segons afirma Alonso.

La nova uni­tat de negoci que Glovo ja venia pro­vant des del 2018, tindrà un desen­vo­lu­pa­ment simi­lar al de la res­tau­ració,. D’una banda, acords amb fir­mes locals tant en ali­men­tació com de qual­se­vol altra cate­go­ria comer­cial. I després, la cre­ació d’espais pro­pis o dark sto­res, que són super­mer­cats només per al repar­ti­ment, a l’estil de les dark kitc­hens per a la res­tau­ració. En aquests magat­zems estratègica­ment ben situ­ats, Glovo pot ajus­tar millor l’ope­ra­tiva per reduir els temps de lliu­re­ment a 20 minuts i sense com­pra mínima per al ser­vei de franc. La intenció és pas­sar de 20 loca­lit­za­ci­ons d’aquest tipus a unes cent als 22 països on opera a finals del 2021. En aque­lles dates, s’hau­ria d’haver asso­lit els 40 mili­ons d’euros de fac­tu­ració men­sual en aquesta nova línia de negoci.

En l’actu­a­li­tat, ja es fan uns 9 mili­ons de coman­des anu­als, amb crei­xe­ments del 318% en un any.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.