Empreses

Embotits Mitjans té un 20% més de vendes en plena pandèmia

La firma del Penedès creix per l’ús dels productes monodosi i de proximitat Fa una aposta per la innovació, la bona relació amb el proveïdor i treballa per aconseguir el gust tradicional

El fabri­cant d’embo­tits arte­sa­nals Mit­jans ha tan­cat l’any amb una fac­tu­ració de 17 mili­ons d’euros, un incre­ment de prop del 20% res­pecte a l’any ante­rior. Les cau­ses d’aquest crei­xe­ment en plena pandèmia es deuen a la inno­vació i a l’aug­ment de com­pra de pro­xi­mi­tat com a con­seqüència del coro­na­vi­rus. “Prop del 15% del crei­xe­ment es deu al fet que el nos­tre cli­ent ha vist que cal con­su­mir pro­duc­tes de pro­xi­mi­tat ela­bo­rats de forma arte­sa­nal i amb el gust d’abans”, explica Josep Maria Mit­jans, gerent de la firma d’Olèrdola nas­cuda l’any 1910.

L’altre aspecte que expli­ca­ria aquest fort crei­xe­ment és la poten­ci­ació de la pre­sen­tació del pro­ducte en mono­dosi, és a dir, “d’aquell que ser­veix per fer només un àpat o un entrepà però pre­sen­tat d’una manera molt fresca; el cli­ent no vol que es toqui gaire el pro­ducte”, comenta la quarta gene­ració fami­liar d’una empresa que té 100 tre­ba­lla­dors.

El balanç de fac­tu­ració demos­tra que l’aposta per la venda en esta­bli­ments espe­ci­a­lit­zats i l’ela­bo­ració de pro­ducte d’alta qua­li­tat ha reforçat la marca en plena crisi de la covid-19. “Ha estat un repte man­te­nir les ope­ra­ci­ons vives de forma inin­ter­rom­puda durant la pandèmia però sor­tim reforçats gràcies a haver tre­ba­llat molt guiats pels cli­ents i adap­tar-nos a les neces­si­tats can­vi­ants que tenen”, afirma Mit­jans.

L’empresa de caràcter fami­liar fa 10 anys que con­so­lida el crei­xe­ment entorn del 5%. La gerència ja diu que serà molt difícil el 2021 con­ti­nuar amb aquests aug­ments, tot i així fa tres anys ja es va com­prar uns ter­renys a tocar de l’obra­dor actual per si calgués fer una ampli­ació.

Sigui com sigui, Mit­jans creu que s’ha d’estar molt atent als can­vis d’hàbits del cli­ents per saber allò que cal ela­bo­rar i com s’ha de pre­sen­tar en cada moment. “La tendència és anar reduint el nom­bre de referències i for­mats per bus­car una bona eficiència i qua­li­tat en els pro­duc­tes”, sen­ten­cia Josep Maria Mit­jans.

Els eixos per con­ti­nuar crei­xent depe­nen de la poten­ci­ació de la inno­vació de pro­duc­tes davant el canvi d’hàbits de con­sum. També es vol con­ti­nuar apos­tant per pro­duc­tes sans i de pro­xi­mi­tat tenint molta relació amb els proveïdors de la matèria pri­mera “vigi­lant sem­pre que la carn sigui de pri­mera qua­li­tat i que es vet­lli pel benes­tar de l’ani­mal”. Final­ment, també es busca no ela­bo­rar pro­duc­tes que pro­du­ei­xin al·lèrgies i que siguin “sans”.

Un altre secret del crei­xe­ment dels dar­rers anys de la firma cen­tenària és la venda de gall dindi, coin­ci­dint amb la forta demanda de la soci­e­tat d’aquesta au. Actu­al­ment el gall dindi ja repre­senta el 30% de les ven­des, l’altre 50% cor­res­pon a la carn de porc i el 10% res­tant seria carn de pollas­tre, ànec o vede­lla.

El fabri­cant d’embo­tits arte­sa­nals Mit­jans ven en més de 1.500 xar­cu­te­ries, el 70% de les quals estan ubi­ca­des a Cata­lu­nya. Madrid, l’arc medi­ter­rani i Euskadi són els indrets on hi ha més presència d’embo­tits cata­lans. La gerència diu que tam­poc perdrà gaire el temps en l’expansió per la Península perquè “el fet de ser una empresa cata­lana no ajuda gaire”.

Josep Maria Mitjans és la quarta generació. El seu fill Martí és el responsable del desenvolupament del negoci i la seva filla Mariona es cuida de la innovació.
Facturació
17 M€
Treballadors
100
Any de fundació
1910
l’origen

De la botiga als dos obradors

L’essència de Mitjans no s’entén sense girar la vista enrere. L’any 1910 els rebesavis de l’actual generació van obrir una botiga a la casa familiar de Moja i, posteriorment, un obrador gràcies al qual subministraven tot tipus de queviures i embotits que provenien de les matances casolanes. La firma ara té dos obradors. Al més nou, el d’Olèrdola, s’hi va invertir 5 milions d’euros el 2009.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.