Educació

La UdG respon als dubtes sobre la Covid

Un programa d’intel·ligència artificial contesta en línia 24 hores

La Universitat de Girona (UdG) ha implementat una aplicació que respon de manera automàtica vint-i-quatre hores al dia als dubtes més freqüents a l’entorn de la crisi sanitària de la Covid-19 i que afecten la institució. L’aplicació és un programa informàtic –xatbot– que funciona amb intel·ligència artificial i amb el qual és possible mantenir una conversa si volem demanar-li algun tipus d’informació sobre la pandèmia a la UdG.

A l’inici de la pandèmia, la UdG va crear un web per recollir informacions de diferent naturalesa relacionades amb la situació generada per l’aparició del virus, des de consells de salut per treballar o estudiar des de casa fins a la recerca sobre el virus que es desenvolupa a la institució. Des d’avui, el web incorpora aquest xatbot, que permetrà de resoldre dubtes a través de respostes automàtiques. El sistema està preparat per donar resposta en tres idiomes: català, castellà i anglès. La versió catalana s’ha llançat ara atès l’alt nombre de consultes que es reben en aquesta llengua i, en les pròximes setmanes, s’activaran les versions en els altres idiomes.

El xatbot permetrà dos tipus d’interaccions: es podrà obtenir informació a través d’un menú que guia la conversa i, també, amb de preguntes directes. Gràcies a un sistema d’intel·ligència artificial, el programa identifica la resposta més adient i l’ofereix. A més, les respostes seran cada vegada més acurades perquè el bot experimenta un procés d’autoaprenentatge a mesura que les persones usuàries el fan servir. Aquest projecte de comunicació interna de la UdG sorgeix motivat pel gran volum de consultes reiteratives i en trams horaris de difícil cobertura que les unitats de la UdG i, en especial, l’Oficina de Salut Laboral (OSL) ha atès en els darrers mesos. La voluntat és que el xatbot aporti un valor afegit: agilitat, immediatesa i disponibilitat horària. Amb l’automatització de les respostes a les consultes freqüents més importants, l’equip humà d’atenció als usuaris podrà redirigir i optimitzar els recursos en necessitats que requereixen una atenció personalitzada.El projecte es va iniciar a principis del mes de novembre de l’any passat i, per tant, ha tingut una durada d’uns tres mesos. La posada en marxa del servei s’ha efectuat en un temps rècord per la necessitat de resoldre els dubtes de manera immediata. Hi ha participat un equip tècnic multidisciplinari amb coneixements en comunicació, processos relacionats amb la gestió de situacions de Covid i sistemes d’informació. Durant aquest temps, la feina de les persones involucrades en el desenvolupament del bot conversacional ha estat detectar les preguntes més recurrents; preparar els diàlegs amb informació útil, actualitzada i completa; establir un procés de revisió i validació i fer la traducció dels textos al castellà i l’anglès.El terme xatbot és el resultat de la suma dels mots ‘xat’, que significa conversar en anglès, i ‘bot’, és a dir, la contracció de la paraula ‘robot’, en referència al programa informàtic que imita el comportament d’una persona.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.