Política

Junts rep en vint dies 1,3 milions en microcrèdits

Unes 500 persones han participat en el finançament de la campanya electoral del partit amb una aportació mitjana de 3.000 euros

La despesa més alta correspon a la tramesa de butlletes

500 per­so­nes i 1.300.000 euros és el resul­tat final de la cam­pa­nya de finançament de vint dies amb què Junts ha finançat la des­pesa elec­to­ral del 14-F. La for­mació de Car­les Puig­de­mont s’estrena en aquesta cam­pa­nya com a par­tit polític i sense drets elec­to­rals, la qual cosa els impe­dia l’accés a crèdits ban­ca­ris i a les bes­tre­tes con­ce­di­des en funció dels resul­tats en ante­ri­ors comi­cis.

Davant aquest esce­nari, els res­pon­sa­bles econòmics dels par­tit van optar per finançar la cam­pa­nya elec­to­ral bàsica­ment a través d’apor­ta­ci­ons indi­vi­du­als en forma de crèdits que el par­tit retor­narà en el ter­mini d’un any un cop rebi els diners que l’Estat con­ce­deix en funció dels resul­tats obtin­guts i de la par­ti­ci­pació en els comi­cis. Amb aquests càlculs, la for­mació s’havia fixat un sos­tre d’un milió d’euros, que final­ment s’ha vist superat en 300.000 euros gai­rebé vint dies després d’ini­ciar la cam­pa­nya. Per aquest motiu, els seus res­pon­sa­bles ja van donar ahir per tan­cada la cam­pa­nya de crèdits i ja han pogut començar a pagar els proveïdors, segons explica la direc­tora de cam­pa­nya, Elsa Artadi, que asse­gura que aquest sis­tema “ha vin­gut per que­dar-se”. “Ens pensàvem que seria la part més difícil i ha resul­tat ser molt fàcil gràcies també a la res­posta que hem tin­gut dels afi­li­ats, que han con­fiat en la nos­tra gestió”, asse­gura. L’objec­tiu és retor­nar tots els préstecs amb la sub­venció que es rebi en funció dels resul­tats i estava clar que no es podia “esti­rar més el braç que la màniga”, hi afe­geix l’admi­nis­tra­dor elec­to­ral del par­tit, Mar­cel Padrós. L’abo­na­ment del crèdit es pagarà a un interès de l’1,519%.

En espera d’aca­bar de comp­ta­bi­lit­zar en detall totes les apor­ta­ci­ons, i segons explica Padrós, unes 500 per­so­nes han apor­tat, a títol indi­vi­dual i d’acord amb els cri­te­ris fixats pel par­tit, quan­ti­tats que ana­ven des dels 1.500 euros fins als 3.000, tot i que al final la mit­jana s’ha situat al vol­tant dels 3.000 euros. També s’han fet algu­nes apor­ta­ci­ons molt més altes, que han arri­bat als 10.000 euros. Amb el tan­ca­ment dels crèdits, el par­tit manté encara oberta la cam­pa­nya de dona­ci­ons. Totes aque­lles per­so­nes que for­men part de les llis­tes elec­to­rals també han hagut de fer apor­ta­ci­ons al par­tit en funció del lloc que ocu­pen a la can­di­da­tura i de la seva situ­ació econòmica.

Pel que fa a les dife­rents des­pe­ses d’aquesta cam­pa­nya elec­to­ral força atípica, la tra­mesa de les but­lle­tes, el pro­grama i els sobres a prop de 5.000.000 de votants és la més cos­tosa; 350.000 euros. Altres des­pe­ses impor­tants cor­res­po­nen a l’orga­nit­zació d’actes, que si bé no ha reque­rit grans espais, sí que ha cal­gut una aposta en tec­no­lo­gia i pan­ta­lles que ha enca­rit el resul­tat amb un cost final de prop de 150.000 euros. Una altra part impor­tant és la con­trac­tació d’espais exte­ri­ors per a publi­ci­tat.

Fer arribar la fibra òptica a tot Catalunya

La candidata, Laura Borràs, es va comprometre ahir a lluitar contra la “pobresa digital” tant per qüestions territorials com socials. “L’aposta digital de Junts és ferma, com a motor econòmic de Catalunya, com a generador d’ocupació i amb la voluntat de no deixar ningú enrere”, va afirmar la candidata. “Per avançar nacionalment necessitem un país digital en forma de república, la que anticipem en totes les polítiques digitals i que molts critiquen perquè la ignorància és atrevida”, va afegir-hi.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.