Empreses

Baker Tilly cerca socis per debutar en la consultoria digital

La firma de serveis professionals preveu duplicar la facturació i assolir els 50 milions d’euros el 2025

La marca acaba d’integrar Abra Invest, Argos Consultors i, aviat, AD Advisory

La firma de serveis professionals Baker Tilly vol ampliar el seu perímetre de consultoria empresarial a l’àrea digital incorporant despatxos especialitzats: “Entre dos i un màxim de quatre”, diu Xavier Mercadé, soci director de Baker Tilly Espanya. El procediment serà el mateix que el que han seguit els darrers anys per créixer i diversificar-se, és a dir, identificar candidats afins i tancar aliances de col·laboració que puguin desembocar posteriorment en una integració.

Per seduir els aspirants, ofereixen vinculació amb una marca global, accés a una important cartera de clients internacionals i unes oficines més pròpies d’una start-up que no d’un despatx tradicional; de fet, Baker Tilly ocupa 1.000 m² a l’avinguda Josep Tarradellas de Barcelona que formaven part de l’antiga seu de la tecnològica King, creadors de Candy Crush, abans que es traslladessin al 22@.

La diversificació cap a la consultoria digital és una de les palanques per créixer, i així assolir la fita marcada en el pla estratègic 2020-2025: doblar en cinc anys la facturació de 24 milions d’euros amb què van tancar el 2020, fins a 50 milions. Més negoci i més equilibrat, perquè la intenció és que les tres branques d’activitat de la firma acabin tenint un mateix pes en els ingressos. Actualment, el 33% de la facturació prové de l’auditoria, el 51%, de l’assessorament fiscal i legal, i el 16% de la consultoria. “La branca de la consultoria hauria de multiplicar per cinc la facturació actual per situar-la on volem”, subratlla Mercadé.

Alhora que Baker Tilly ajudarà les pimes en la seva transició digital, la mateixa firma també vol abordar aquesta revolució internament. La idea és convertir les oficines de Barcelona en un espai de transformació dedicat a la innovació oberta, on pugui convergir el talent propi i els de les noves incorporacions del món digital. Cal pensar que la digitalització està revolucionant l’auditoria, que, cada cop més, descansa en l’aplicació de la tecnologia, com ara la intel·ligència artificial, per a la captació i anàlisi de gran volum de noves dades dels negocis. A més, ara és possible auditar en remot, quan fa poc era impensable prescindir de la feina a casa del client.

Paral·lelament, Baker Tilly també sumarà l’àmbit de la consultoria mediambiental.

Com s’ha explicat, el creixement de la firma des del 2018 ha consistit a cercar aliances, que primer passen un període de col·laboració i després s’incorporen en qualitat de socis i com a tal són copropietaris de la companyia en la proporció del negoci que aporten. Mercadé explica que d’aquesta manera han aconseguit desenvolupar una cultura molt oberta i integradora que ha estat un motor de creixement imparable: “Portem l’expansió en el nostre ADN”, diu. El fet és que s’ha aconseguit que la facturació es dupliqués cada tres anys, alhora que es diversificava el negoci i s’obria geogràficament. Del milió d’euros facturat des d’una única oficina a Barcelona amb 15 treballadors, el 2008, l’empresa ha passat als 24 milions, en deu seus a tot l’Estat i 230 professionals en l’actualitat.

Pel camí s’hi han incorporat deu despatxos i cinc més són associats. Les darreres integracions són les d’Abra Invest, que aporta experiència en finances corporatives, fusions i adquisicions d’empreses especialitzada en el sector tecnològic i, de retruc reforça Bilbao, i la d’Argos Consultors, una firma de més de trenta anys d’experiència amb una cartera important en organitzacions sense ànim de lucre: escoles concertades, ordes religiosos, etc. Aquest 2021 està prevista la integració d’AD Advisory, que reforçarà el País Valencià i Múrcia.

Seguir creixent, per arribar on? Mercadé evita parlar d’escalar posicions en rànquings publicats de firmes professionals: “No és el nostre objectiu competir amb les big four [així es coneixen les firmes Deloitte, EY, KPMG i PwC], sinó ser una de les principals referències del middle market [empreses de dimensió mitjana]”, assegura. Des del punt de vista geogràfic, la intenció és ampliar la influència regionalment al sud d’Europa. De fet s’ha obert una oficina a Milà amb socis italians i la voluntat és fer-ho també a Portugal.

Igualment, es vol reforçar l’àrea de màrqueting i vendes per ajudar els socis en la captació de nous clients.

BAKER TILLY ESPANYA

Facturació
24 M€
Treballadors
230
Any de fundació
1979
Baker Tilly Espanya té setze socis. A més dels que provenen d’integracions de despatxos, recentment s’hi han incorporat els primers procedents de la promoció interna. Les oficines principals de la xarxa són Barcelona, Madrid, València i Bilbao.
L’origen

Renovar un bufet tradicional

Baker Tilly va néixer el 1988, té el quarter general a Londres, presència en 146 països i figura en el top ten de les firmes globals de serveis professionals amb una facturació consolidada d’uns 3.217 milions d’euros. El desenvolupament de la marca a Espanya estava en mans del despatx Fábregas Mercadé & Co., que el 2008 va experimentar una renovació generacional. Xavier Mercadé, fill d’un dels socis, es va incorporar al capdavant d’un grup jove de professionals amb la intenció de fer créixer la marca a l’Estat.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.