Gran angular

El propòsit de marca, per damunt del compte de resultats

Experts en comunicació corporativa i màrqueting constaten a la trobada Zoom Marques que el consumidor exigeix conscienciació social i ambiental al producte

El propòsit de marca, social i ambiental, passa per damunt d’assolir un bon compte de resultats, si hem de fer cas d’algunes de les reflexions que han vessat professionals de la comunicació corporativa i el màrqueting a la vuitena edició del Zoom Marques, trobada anual que organitza el Clúster Audiovisual de Catalunya.

En aquesta edició, hom ha analitzat la importància del propòsit de marca i les oportunitats que ofereix el branded content per a connectar amb un consumidor cada vegada més responsable, que demana a les marques que impactin de forma positiva en la societat i el medi ambient. Segons els participants d’aquesta edició, la pandèmia ha pandèmia ha fet prendre consciència que cal impulsar una transformació profunda, i que les marques, en la seva presa de decisions, han de tenir en compte qüestions com lel canvi climàtic, les tensions socials i econòmiques i la revolució tecnològica. L’informa Global Marketing Trends 2021, elaborat per Deloitte a partir d’una enquesta a més de 2.500 consumidors i 400 executius, destaca que el propòsit de marca és la principal tendència del 2021.

Com assenyala Marc Ros, fundador i CEO d’Aftershare.tv, “El propòsit d’una empresa és allò per què mereix existir. La pandèmia de la covid19 ha reforçat el fet que la finalitat ja no justifica els mitjans. Les organitzacions han de redefinir el seu concepte de creixement, més enfocat cap a una consciència més gran i un impacte menor. Només sobreviuran les marques que siguin capaces de solucionar un problema o que tinguin alguna cosa a millorar en l’àmbit social o ambiental”.

L’empresa o la institució ja no es poden limitar a promocionar un producte o servei, sinó que també han d’explicar una història amb propòsit de conscienciació. Ana Palencia, responsable de comunicació d’Unilever, explica que “les marques que comuniquen el propòsit estan creixent el doble de ràpid que les que no. Ara els consumidors són més actius i volen connectar amb marques que prenen responsabilitat i penalitzen a les que no ho fan”.

En aquest context, el branded content (generar continguts per vincular el consumidor a la marca) és un actiu de comunicació que tenen les marques per a connectar amb un consumidor cada vegada més conscient, compromès i exigent. Segons Carlos Sanchez-Llibre, cofundador de Bakery Group i de Tomando Conciencia, “El branded content és un actiu de comunicació produït per una marca que aporta contingut rellevant i d’interès per a la seva audiència”. Sanchez-Llibre també ha destacat que des de la BCMA presentaran pròximament una metodologia per a analitzar com d’alineat està el branded content d’una marca amb els seus valors.

Els experts del Zoom Marques han coincidit en el fet que l’entorn digital i les noves plataformes d’entreteniment estan propiciant un gran camp d’experimentació pel que fa a nous formats de branded content.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.