La cosmètica va augmentar les vendes tot i la pandèmia
Segons el Baròmetre del Beauty Cluster, fins a un 71% de les empreses ha mantingut o incrementat les vendes
El sector de la cosmètica s’ha mantingut ferm davant la pandèmia, i fins a un 71% de les empreses ha mantingut o incrementat el seu volum de negoci, segons el IV Baròmetre publicat pel Beauty Cluster, que aplega més de 200 empreses del sector.
Així doncs, segons aquestes dades, un 32% de les empreses ha mantingut la seva facturació, mentre que un 39% ha aconseguit incrementar-la, davant un 29% que sí que ha vist com la pandèmia els reduïa el volum de negoci. La principal activitat de les empreses que han incrementat la facturació és la fabricació per a tercers i ingredients, principis actius i essències.
Quant a la percepció de cara al 2021, el 55% té previst augmentar les vendes, un 33% creu que la mantindrà i un 7% espera una reducció. De les empreses que tenen previst pujar la seva facturació, més del 50% creuen que aquest creixement estarà per damunt del 10%.
En el capítol de la contractació, el 47% de les empreses ha mantingut la seva plantilla; un 37% ha incorporat nous treballadors i un 16% ha hagut d’acomiadar part dels seus treballadors durant el 2020. De cara a l’any en curs, el 38% de les empreses té previst incorporar més persones a les seves plantilles, mentre que un 55% mantindrà els seus llocs actuals. Només un 4% té previst acomiadar.
Quant a les principals preocupacions del sector, segons assenyala el Baròmetre, en primer lloc hi ha la desinformació del consumidor a xarxes socials, seguit per l’escassedat de matèries primeres i naturals i la prohibició de l’ús d’alguns ingredients.
El 80% de les empreses enquestades té previst llançar nous productes al mercat. Els sectors preferits per a nous llançaments són: tractaments facials (58%); cabell (34%); cosmètica corporal (28%); perfums i fragàncies (22%); protecció solar (14%); cosmètica de color (10%) i higiene corporal (10%).