Empreses

Les primeres motos de Ray Electric ja roden

El fabricant català de motos elèctriques té previst fabricar mil vehicles enguany

Ha comptat amb el suport de l’ICF, que hi ha aportat 1 milió d’euros al finançament

Les primeres motos elèctriques de Ray Electric Motors ja circulen per les nostres carreteres, amb la previsió que el fabricant de Sant Joan Despí lliuri al mercat un miler de vehicles aquest any 2021.

Ray Electric Motors, una empresa a la qual li agrada adjectivar-se com de km 0, amb un 82% de proveïdors locals, ja és una realitat visible per als possibles demandants, després que l’empresa fos registrada el juliol de l’any 2019. En l’equip fundacional hi havia el seu CEO actual, Iñigo Raventós, i Juan Luque i Gorka Lozano.

Tal com explica Raventós: “El projecte va anar agafant cos en la mesura que detectàvem una oportunitat clara en el mercat de les dues rodes per a un escúter elèctric.” I remarca: “La nostra intenció era que el projecte tingués una repercussió internacional, tot utilitzant una tecnologia molt innovadora en el camp de les dues rodes, amb el benentès que, si donem un cop d’ull al mercat, els escúters no s’han estat renovant darrerament.” Si ha de trobar un paral·lelisme d’empresa que es vol situar a l’avantguarda tecnològica, Iñigo Raventós no dubta a esmentar la que ha estat la gran animadora del mercat del cotxe elèctric durant els darrers anys: Tesla.

El finançament del projecte empresarial ha requerit una ronda de finançament de 2,5 milions d’euros, liderada per diverses family offices de Barcelona i l’Institut Català de Finances (ICF), que a través del seu fons de capital de risc ICF Venture Tech II, hi va donar suport amb 1 milió d’euros.

A Iñigo Raventós li agrada remarcar que tenen una quarantena de proveïdors locals, que “donen fe del molt talent” que hi ha a la nostra indústria.

El CEO de Ray Electric Motors creu que ara és el moment adequat per sortir al mercat, “quan la gent està preparada, i només li faltava un producte de qualitat”. Iñigo Raventós, que assegura que ha tirat endavant aquest projecte per posar el seu gra de sorra en la lluita contra el canvi climàtic, creu que “en l’àmbit de la moto serà més fàcil fer la transició energètica, pel

Els beneficis de la hiperconnectivitat

Les ambicioses expectatives que els fundadors de Ray Electric Motors han dipositat en la Ray 7.7, un escúter per operar en una àrea metropolitana d’uns 50 km de diàmetre, es justifiquen per les millores tecnològiques que incorpora. Aquest escúter, amb una autonomia de 150 km, permet que des d’una aplicació mòbil, hom pugui triar la destinació o el punt de càrrega més pròxim, tot activant-se el navegador al display de la moto en temps real. A més, és possible revisar l’estat de la bateria des de l’app de la moto, el nivell de càrrega i l’autonomia restant entre d’altres. A més, la Ray 7.7 es pot tenir localitzada en qualsevol moment, i rebre avisos si s’esdevé un robatori.

La moto combina tres modes de conducció: city i sport, amb frenada regenerativa -que emmagatzemen a la bateria l’energia generada durant la frenada-, i el mode flow, per recórrer grans distàncies. Incorpora marxa enrere i un seient que es pot ajustar, una altra novetat. Amb una bateria de 7,7 kWh i un motor de 9 kW, que li dona prestacions d’una moto de combustió de 300 cc, la Ray 7.7 té una velocitat punta de 125 km/h. La càrrega normal és de 4 hores i 20 minuts i la càrrega ràpida de 2 hores i 35 minuts. Pel que fa a l’estalvi, la moto gasta una mitjana de 0,6 euros per cada 100 km, entre set i deu vegades menys que el cost de les motos de benzina.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.