Empreses

Un hòlding reunirà totes les empreses de la família Feliu

La reorganització coincideix en un moment de relleu generacional al grup de productes de farmàcia i dietètica

El creixement d’algunes societats obligarà a ampliar instal·lacions i ja es busquen terrenys

Abans de l’estiu veurà la llum a Cata­lu­nya un nou grup indus­trial en el sec­tor de la farmàcia i la dietètica. El con­glo­me­rat d’empre­ses pro­pi­e­tat de la família Feliu (Dis­tri­bu­ci­ons Feliu, Feliu Packa­ging, Sin­cro­farm, Sin­cro­med i Indafe) es reor­ga­nit­zarà al vol­tant d’un hòlding amb una fac­tu­ració con­so­li­dada d’uns 40 mili­ons d’euros i unes plan­ti­lles que donen feina a unes 150 per­so­nes. El 75% de la pro­pi­e­tat estarà en mans de la família Feliu i d’Albert Gali­many, direc­tor gene­ral de Sin­cro­farm i d’Indafe i futur gerent del grup, men­tre que el 25% res­tant estarà repar­tit entre altres direc­tius de les soci­e­tats del hòlding.

Aquesta reor­ga­nit­zació s’ha fet coin­ci­dir amb el relleu gene­ra­ci­o­nal de la cúpula. Manel Feliu, fun­da­dor de les empre­ses, es jubila i cedeix el tes­ti­moni als seus dos fills, Joan i Lara Feliu. Els dos repre­sen­tants de la segona gene­ració, encara en la vin­tena, pas­sa­ran a ser els admi­nis­tra­dors de totes les soci­e­tats i també del grup d’empre­ses. Albert Gali­many des­taca la impli­cació de tots els direc­tius en aquest moment trans­cen­den­tal per al grup. “Cons­tituïm un equip jove molt moti­vat per impul­sar les com­pa­nyies”, afirma. A més de Gali­many, hi ha Anna Solé, direc­tora gene­ral de Dis­tri­bu­ci­ons Feliu; Manel Navarro, gerent de Feliu Packa­ging, i Diana Gas­set, direc­tora gene­ral de Sin­cro­med.

Pre­ci­sa­ment Sin­cro­med, amb només mig any de vida, és la dar­rera incor­po­ració al grup. Espe­ci­a­lit­zada en la cre­ació de nous pro­duc­tes per a ter­cers, ja sigui medi­ca­ments o com­ple­ments ali­men­ta­ris, aquesta spin-off de Sin­cro­farm ve a omplir un dels pocs buits que tenia el grup en la inte­gració ver­ti­cal de tota la cadena de valor. Avui dia les empre­ses del grup poden ofe­rir als cli­ents totes les acti­vi­tats de la indústria far­macèutica i dietètica, des de la con­cepció del pro­ducte, fins a la fabri­cació, l’enva­sat i la dis­tri­bució.

Tot va començar el 1986 a Bar­ce­lona. Manel Feliu va mun­tar Dis­tri­bu­ci­ons Feliu amb la seva mare, la vete­rana química Ana María Lajus­ti­cia, per comer­ci­a­lit­zar els seus popu­lars com­ple­ments de l’ali­men­tació al vol­tant del mag­nesi. El 1992, va néixer Sin­cro­farm, que ini­ci­al­ment pro­duia com­ple­ments nutri­ci­o­nals per a ter­cers i, al cap d’uns anys, també els d’Ana María Lajus­ti­cia. A par­tir del 2005, amb l’obtenció de l’acre­di­tació de labo­ra­tori d’espe­ci­a­li­tats far­macèuti­ques, Sin­cro­farm va entrar en el món dels medi­ca­ments. Feliu Packa­ging va néixer el 2014 per segre­gació d’una de les dues divi­si­ons de Dis­tri­bu­ci­ons Feliu, dedi­cada als enva­sos per a la indústria far­macèutica i ali­mentària. Aquell mateix any, les neces­si­tats d’espai van obli­gar a tras­lla­dar l’acti­vi­tat al polígon indus­trial Almeda de Cor­nellà de Llo­bre­gat. La soci­e­tat patri­mo­ni­a­lista del grup, Indafe, va assu­mir l’ope­ració immo­biliària de com­pra dels actius.

Pre­ci­sa­ment, un dels pri­mers rep­tes del nou hòlding serà abor­dar els pro­ble­mes d’espai –bàsica­ment de magat­zem però també de pro­ducció– que tenen Feliu Packa­ging i Sin­cro­farm. La pri­mera té dues naus a Cor­nellà de Llo­bre­gat i Cas­te­llar del Vallès (en total 3.500 m²) i la segona, dues fàbri­ques a la loca­li­tat del Baix Llo­bre­gat (uns 8.000 m²). El pro­jecte és tro­bar una par­cel·la d’entre 6.000 i 8.000 m² a menys de 40 km de les dependències cen­trals i edi­fi­car-la. El pres­su­post és d’uns 2 mili­ons d’euros dels quals la mei­tat es finançaran. Dis­tri­bu­ci­ons Feliu dis­posa d’ofi­ci­nes a Bar­ce­lona i una planta logística a Cor­nellà de 1.200 m².

El res­pecte medi­am­bi­en­tal i la millora tec­nològica supo­sen els dos focus d’interès de la com­pa­nyia en aquests moments de canvi. També la inno­vació en el pro­ducte i la inter­na­ci­o­na­lit­zació.

En aquest últim aspecte, Gali­many explica que es dedi­carà més atenció a poten­ciar la inter­na­ci­o­na­lit­zació de la marca de pro­duc­tes d’Ana María Lajus­ti­cia. Es tracta d’un procés que es va ini­ciar fa uns qua­tre anys, i ja s’han obert mer­cats a l’Amèrica Lla­tina i a Europa, ven­cent les difi­cul­tats que els països impo­sen als com­ple­ments ali­men­ta­ris. Res a veure amb la faci­li­tat amb què arri­ben els lli­bres de divul­gació i els mis­sat­ges a través de les xar­xes soci­als que Ana María Lajus­ti­cia, de 96 anys, s’encar­rega de difon­dre regu­lar­ment: “És molt cone­guda arreu i hem de saber apro­fi­tar millor les opor­tu­ni­tats”, diu Gali­many.

GRUP FELIU

Facturació
40 M€
Treballadors
150
Any de fundació
1986
En la integració vertical del grup, Galimany indica que hi falta una peça: una empresa de matèries primeres. En aquest sentit, hi ha l’interès d’adquirir o participar en alguna societat d’aquest perfil, tot i que no és un projecte que vulguin realitzar a curt termini.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.