Societat

Colau exigeix a la Generalitat “claredat” en les restriccions i avisa que els ajuntaments no tenen prou mitjans

Creu que el tancament de l’activitat és un “toc de queda informal” i exigeix saber si s’han de tancar les platges o no

L’alcal­dessa de Bar­ce­lona, Ada Colau, demana a la Gene­ra­li­tat “clare­dat” en les res­tric­ci­ons i avisa que els ajun­ta­ments no tenen prou mit­jans per con­tro­lar el ter­ri­tori. En una entre­vista a ‘El matí de Cata­lu­nya Ràdio’, Colau ha asse­gu­rat que el con­sis­tori col·labo­rarà però s’ha quei­xat que el ter­reny de la reco­ma­nació és “ambigu”. Con­si­dera que el tan­ca­ment de les acti­vi­tats a les 00.30 no és una gran vari­ació del que ja hi ha ara i ho veu com un “toc de queda infor­mal” que tras­passa la res­pon­sa­bi­li­tat als ajun­ta­ments. “Quan tan­quen a les 00.30 són dese­nes de milers de per­so­nes les que estan al car­rer, i no està pro­hi­bit”, ha dit. Sobre si cal tan­car les plat­ges, també ha exi­git a la Gene­ra­li­tat que els digui si s’ha de fer i com fer-ho.

Colau ha des­ta­cat que la situ­ació és “pre­o­cu­pant” i per això ha recla­mat “clare­dat” sobre què es pot fer i què no.

Si no es demana el toc de queda, ha afe­git, creu que la Gene­ra­li­tat ha de dir als ajun­ta­ments què es pot fer a les plat­ges i les pla­ces.

De fet, Colau ha expli­cat que aquest dimarts l’Ajun­ta­ment de Bar­ce­lona està con­vo­cat a una reunió per part de la Gene­ra­li­tat.

L’alcal­dessa no s’ha vol­gut pro­nun­ciar sobre si con­vin­dria apli­car el toc de queda, ja que l’auto­ri­tat sanitària en aquest cas és la Gene­ra­li­tat, però sí li ha recla­mat res­pos­tes.

“S’han de tan­car les plat­ges o no? Es pot estar a les pla­ces o no? No tenim mit­jans sufi­ci­ents per con­tro­lar tot el ter­ri­tori”, ha avi­sat. Per això, ja ha avançat que sigui com sigui dema­na­ran ajuda amb més presència de Mos­sos d’Esqua­dra per fer com­plir les res­tric­ci­ons.

Fes­tes majors

Pre­gun­tada per la cele­bració de les fes­tes majors, l’alcal­dessa de Bar­ce­lona ha dit que fes­tes com les de Gràcia o La Mercè “no estan en dubte”. Tot i això, ha mati­sat que no seran com eren abans de la pandèmia i que en la pit­jor hipòtesi les de la Mercè seran com l’any pas­sat, simi­lar a com s’està cele­brant el Grec.

“Dema­nem clare­dat en les mesu­res també res­pecte les fes­tes majors”, ha asse­nya­lat. Per tot ple­gat, Colau vol que la Gene­ra­li­tat digui clara­ment “què es pot fer i què no” per poder donar ins­truc­ci­ons “pre­ci­ses” a la ciu­ta­da­nia.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.