Salut

Les farmàcies s’ofereixen com a punts de vacunació però Salut no ho veu necessari

Creuen que la “capil·laritat, proximitat i accessibilitat” dels establiments els fa “idonis”

El departament de Salut considera que la xarxa actual ja és “molt extensa”

La Fede­ració d’Asso­ci­a­ci­ons de Farmàcies de Cata­lu­nya (FEFAC) ofe­reix que els seus esta­bli­ments s’incor­po­rin com a punts de vacu­nació con­tra la covid-19 per aug­men­tar la ràtio a la població.

Es tracta d’una llarga rei­vin­di­cació del sec­tor, que fa anys que demana poder col·labo­rar amb les cam­pa­nyes com la de la grip for­mant els pro­fes­si­o­nals i dis­po­sant dels mit­jans ade­quats per fer el ser­vei amb garan­ties.

Segons la FEFAC, la “capil·lari­tat, pro­xi­mi­tat i acces­si­bi­li­tat” de les farmàcies les situen com punts sani­ta­ris “ido­nis”, donada la “freqüència” i “relació de con­fiança” amb els usu­a­ris.

Per la fede­ració, això per­me­tria afe­gir al sis­tema 22.000 punts i 55.000 far­macèutics.

No obs­tant, el depar­ta­ment de Salut ha agraït a les farmàcies el seu ofe­ri­ment per con­ver­tir-se en un punt més de vacu­nació con­tra la covid, però con­si­dera que la xarxa actual ja és “molt extensa” i que el des­ple­ga­ment logístic i pro­fes­si­o­nal “garan­teix” l’admi­nis­tració de les vacu­nes dis­po­ni­bles.

En un comu­ni­cat, el depar­ta­ment de Salut agra­eix aquest ofe­ri­ment, però cons­tata que “en aquests moments arreu de Cata­lu­nya hi ha dis­po­ni­ble una xarxa de punts de vacu­nació molt extensa, amb un des­ple­ga­ment logístic i de pro­fes­si­o­nals que garan­teix l’admi­nis­tració de la gran quan­ti­tat de vacu­nes dis­po­ni­bles”.

En aquest sen­tit, el depar­ta­ment de Salut agrega que “del que es tracta en aquests moments no és de tenir més punts de vacu­nació”, sinó que la població no vacu­nada o amb una “pauta par­cial pri­o­ritzi la vacu­nació aquest mes d’agost, es pro­te­geixi el màxim pos­si­ble i con­tri­bu­eixi a acon­se­guir els objec­tius d’immu­ni­tat el més aviat pos­si­ble”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.