Gran angular

La Fundació Cellnex entra en acció

Cellnex Bridge és el seu primer programa d’acceleració de ‘start-ups’, i té com a objectiu impulsar projectes innovadors per reduir les bretxes digitals, socials i territorials

L’objectiu és treballar junts a favor de reptes comuns i solucions permanents

La Fundació Cellnex, creada el juliol passat per Cellnex Telecom, el principal operador europeu d’infraestructures de telecomunicacions sense fils, ha llançat una de les seves primeres iniciatives centrada en un programa d’acceleració per a start-ups, anomenat Cellnex Bridge, amb l’objectiu d’impulsar projectes innovadors que tracten de reduir les bretxes digitals, socials i territorials a través de l’ús de la tecnologia i la connectivitat.

“En els últims temps, i sobretot a partir de la crisi ocasionada per la covid-19, hem vist com la falta de coneixement o d’accés a les noves tecnologies genera desigualtat d’oportunitats i ens fa caminar a velocitats diferents”, explica la directora de la Fundació Cellnex, Àngels Ucero.

Amb l’objectiu de reduir aquestes bretxes, la fundació ha posat en marxa aquest programa d’acceleració per a start-ups d’impacte social, que compta amb la col·laboració de la consultora en innovació social Innuba i l’acceleradora de start-ups AticcoLab.

La iniciativa Cellnex Bridge pretén bastir ponts de cooperació en què totes les parts treballin a favor de reptes comuns i la recerca de solucions permanents.

Com indica Lluís Deulofeu, president de la Fundació Cellnex: “L’objectiu final de Cellnex Bridge és posar la tecnologia al servei de les persones per bastir ponts que ens uneixin i apropin perquè, si bé les bretxes separen, els ponts són els que ens uneixen. Amb aquesta primera edició del programa, busquem projectes d’ampli abast i cobertura que contribueixin a generar una riquesa social distribuïda per avançar sense deixar ningú enrere.”

“Per aconseguir-ho –afegeix Deulofeu– és necessari promoure una connectivitat universal significativa, és a dir, fer que la connectivitat arribi a tota la població en una combinació adequada de qualitat de connexió i d’accés als dispositius.”

La convocatòria, en la qual poden participar start-ups d’impacte social vinculades a àmbits com ara l’educació, l’atenció a les persones grans o l’impuls de les zones rurals, entre d’altres, estarà oberta fins al 26 de setembre, a través del web http://www.thecellnexfoundation.org/bridge.

Entre tots els participants, la fundació seleccionarà fins a tres projectes que entraran a formar part del seu programa d’acceleració, de dotze setmanes de durada, durant el qual rebran mentoratge per al desenvolupament de les proves de concepte, acompanyament en negoci i impacte social, i un suport econòmic de fins a 15.000 euros per al desenvolupament del seu projecte.

Cada una de les start-ups seleccionades estarà acompanyada per un grup de mentors d’AticcoLab, experts en el món de l’emprenedoria i la innovació oberta, i per professionals de Cellnex seleccionats cas per cas, segons la seva idoneïtat, per mentorar cada projecte.

“Aquest programa permet a l’ecosistema emprenedor treballar amb una corporació com Cellnex i accedir als seus recursos per poder aplicar el seu coneixement i els seus productes en projectes reals d’un gran impacte en la societat”, afirma Quino Fernández, CEO d’AticcoLab.

Les sessions de mentoratge aniran acompanyades de tallers teoricopràctics, taules rodones i altres formacions grupals sobre negoci, impacte, desenvolupament de soft skills o desenvolupament personal i col·lectiu. Cellnex proporcionarà també la tecnologia, el coneixement i els recursos necessaris perquè els projectes arribin a convertir-se en casos d’èxit.

“L’emprenedoria social és necessària per plantejar solucions innovadores a grans reptes que, a més, siguin sostenibles econòmicament, però les primeres etapes són dures. Aquest programa planteja un acompanyament, una acceleració, coneixements i competències, en negoci i impacte, clau per a l’èxit de l’emprenedoria, treballant mà a mà amb una gran corporació com Cellnex i amb l’objectiu de crear conjuntament una prova de concepte real i amb impacte mesurable”, explica David Alayón, CFO i CIO d’Innuba.

L’accés a la connectivitat

La Fundació Cellnex, que ha nascut amb una dotació d’1 milió d’euros, ha estat creada amb la voluntat de fer un pas més en la contribució a un entorn més ben connectat i socialment inclusiu, una iniciativa integral que complementa l’estratègia ESG (Environment, Social and Governance) de la principal operadora europea d’infraestructures de telecomunicacions sense fils.

La Fundació s’ha concebut com una eina dinàmica al servei de les persones per aconseguir la transformació de realitats particulars i col·lectives en situacions de vulnerabilitat, a més de contribuir a la millora del medi ambient.

Apropar les persones en risc d’exclusió a la tecnologia promovent una connectivitat efectiva, afavorir la millora de connexions en territoris i espais de singular rellevància patrimonial o històrica, i promoure solucions positives per al medi ambient són els principals camps d’actuació de la fundació.

A més de l’acció sobre persones i col·lectius, la Fundació Cellnex promocionarà projectes innovadors d’impacte social seleccionats en convocatòries especials, com la que actualment està en marxa, Cellnex Bridge.

El model d’activitat es basa en tres pilars: programes propis liderats per la fundació; programes conjunts, liderats en aliança amb altres organitzacions o institucions públiques o privades per donar resposta a les necessitats concretes coherents amb l’activitat de Cellnex, i voluntariat corporatiu, ja existent i que s’integra en la fundació.

L’activitat de la fundació se centra ara a l’Estat espanyol i s’ampliarà progressivament als dotze països on Cellnex opera.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.