Gran angular

El talent veu el teletreball com a una oportunitat per Barcelona

La 5a edició de l’International Talent Monitor, amb la col·laboració del Banc Sabadell, cerca conèixer i comprendre millor les necessitats i els reptes del talent internacional que viu i treballa a Barcelona. 1.042 persones han respost a l’enquesta i s’han organitzat vuit grups de treball en els quals han participat més de seixanta persones.

Els treballadors que són d’altres països continuen valorant amb bona nota Barcelona per la seva qualitat de vida, l’excel·lent connectivitat internacional i la seva oferta cultural, aspectes que creuen que contribueixen al fet que la ciutat sigui atractiva per a estrangers que formen part de plantilles en empreses internacionals, però que poden triar des d’on treballar en el context postcovid.

Una de les conseqüències que ha implicat l’accelerada transició digital que hem viscut fruit de la pandèmia i els seus confinaments és la constatació que el treball a distància és una tendència creixent i que ha arribat per a quedar-se. En aquest sentit, Barcelona Global, a través de la 5a edició de l’International Talent Monitor –dut a terme en col·laboració amb el Banc Sabadell–, ha posat en valor l’oportunitat que té Barcelona perquè el talent que treballa de manera remota la triï com a ciutat des d’on treballar, emprendre i invertir.

“L’International Talent Monitor és, des de la seva primera edició (i ja van cinc), una de les principals iniciatives de Barcelona Global per apostar per la Barcelona del talent. Per saber cap a on hem d’apostar i en què millorar, el millor és preguntar-ho a aquells que sí que han apostat per la nostra ciutat triant-la per viure i treballar”, assegura Aurora Catà, presidenta de Barcelona Global.

“Banc Sabadell dona suport a aquest estudi i, amb això, reafirma el compromís i aposta ferma pel talent i la comunitat internacional que, sens dubte, ens obliga a treballar per ser millors i així contribuir al fet que Barcelona continuï sent admirada a tot el món i un dels majors pols d’atracció de talent d’Europa”, ha destacat Enric Rovira, director general adjunt i director territorial a Catalunya de Banc Sabadell.

De fet, prop del 80% dels enquestats afirmen que Barcelona té atractiu per atreure persones que treballin a distància. Una oportunitat que respon, segons els enquestats, a la percepció que tenen de la qualitat de vida que ofereix la ciutat (5,6/7), juntament amb l’excel·lent connectivitat internacional (6,1/7) i la seva oferta cultural (5,8/7). A més, perceben que Barcelona es pot considerar una ciutat global cosmopolita (5,7/7) i creuen que la facilitat per atreure talent internacional continua sent bastant satisfactòria (5/7). La presència d’una comunitat internacional es considera també positiva (5,8/7).

Amb tot, el talent internacional continua insistint en la necessitat de millorar la fiscalitat i facilitar els processos administratius. La fiscalitat, valorada en un 3,5 sobre 7 i que ha augmentat en un 3% com a possible raó per abandonar la ciutat, així com uns tràmits poc àgils (2,9/7), estan entre els aspectes més mal valorats pels enquestats. Un fet que, segons Catà, “requereix una ràpida solució”. “Són moltes les oportunitats d’atreure inversors, emprenedors i professionals altament qualificats que Barcelona deixa escapar en favor de ciutats com Lisboa, Milà i Amsterdam que ja fa temps que han entès el missatge i aposten per atreure aquests perfils professionals estratègics”, insisteix.

Una aposta que Barcelona Global ha assumit com a prioritària i per a la qual va presentar aquest mes de juliol propostes concretes d’esmena a l’avantprojecte de llei de foment de l’ecosistema de les start-ups que el Ministeri d’Assumptes Econòmics i Transformació Digital va presentar recentment. Per a això “Barcelona Global ha proposat estendre el règim de impatriats a professionals independents, emprenedors i inversors perquè, sense cost fiscal per a la hisenda pública, atraguem un dels motors que han d’assentar la nostra transformació com a ciutat”, afegeix Catà.

El Welcome Service t’ajuda quan arribes

Banc Sabadell va posar en marxa fa quatre anys un servei especialitzat, el Welcome Service, destinat a impatriats que arriben a casa nostra amb la voluntat de cursar estudis, buscar feina, emprendre un negoci o invertir. Es tracta d’una iniciativa que l’entitat financera, a través de la seva unitat de negocis estrangers, posa a disposició d’aquestes persones després que l’estudi internacional Talent Monitor, de l’organització Barcelona Global, detectés la necessitat d’un espai obert d’aquestes característiques. No és necessari ser client de Banc Sabadell per utilitzar el Welcome Service i accedir a una espai web on es pot trobar informació que necessiten les famílies, emprenedors o els inversors que arriben al país: a les famílies se’ls habilita el bloc temàtic Setting up home; als emprenedors, l’Starting up a business i als inversors, Investing in Spain. També tenen a la seva disposició atenció vint-i-quatre hores per part d’un equip de professionals que atén consultes en anglès, alemany i francès. A més, Banc Sabadell disposa d’oficines i gestors especialitzats a atendre les necessitats dels estrangers que venen a Barcelona i s’ha unit a partners experts per oferir un ventall de solucions preferents que aquest col·lectiu demanda quan arriba a la ciutat: serveis jurídics, fiscals, de relocation, immobiliaris, sanitaris, d’escolarització dels fills, procediments administratius i, és clar, serveis bancaris i financers.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.