Economia

CaixaBank i Bankia inicien la integració tecnològica

Els productes i serveis de les dues entitats s’unificaran en una sola xarxa aquest cap de setmana

La fusió es va fer al març, però no serà fins ara que, a la pràctica, actuaran com un sol banc

CaixaBank ha anunciat la seva integració tecnològica amb Bankia, prevista per a aquest cap de setmana. Es tracta de la unificació, en una sola xarxa, de tots els productes i serveis de les dues entitats. Encara que CaixaBank i Bankia es van fusionar el març del 2021, és a partir de la integració tecnològica quan començaran a operar, a la pràctica, com un sol banc. Les dades dels clients procedents de Bankia migraran a la banca digital de CaixaBank de manera automàtica. Un cop acabi la integració tecnològica, el client podrà accedir a la banca digital de CaixaBank, amb les mateixes dades d’accés que utilitzava amb Bankia, i baixar-se l’app mòbil de CaixaBank que tingui el client, sigui CaixaBankNow o Imagin.

Després de la integració tecnològica, els clients procedents de Bankia tindran la informació del seu saldo i posició disponible a través dels canals digitals de CaixaBank i podran operar a través d’aquests canals.

D’altra banda, pel que fa a les targetes, podran continuar operant amb les seves targetes i quan estiguin a punt de caducar rebran automàticament una nova targeta de CaixaBank. El mateix passarà amb les llibretes: no serà necessari canviar-les.

A més, podran fer pagaments amb el mòbil utilitzant les apps CaixaBankNow i Imagin o, si són usuaris d’Apple Pay i Samsung Pay, també a través d’aquests mateixos sistemes. Els clients procedents de Bankia que utilitzaven Google Pay –que deixarà d’estar disponible a partir de la integració– podran continuar fent els pagaments amb el mòbil utilitzant l’app de CaixaBank.

D’altra banda, com és habitual en els processos de fusió, els números de compte canviaran amb la integració i desapareixerà el codi IBAN corresponent a Bankia. Tot i això, els usuaris no hauran de fer gestions sobre la resta dels productes vinculats al compte, com ara les targetes i les domiciliacions d’ingressos o pagaments, ja que els comptes canviaran automàticament d’estar referenciats d’un número a un altre.

Un altre punt a tenir en compte és la unificació de la xarxa d’oficines i caixers, la més gran del sector financer a l’Estat, integrada per 13.000 caixers a tot l’Estat. Així mateix, totes les oficines oferiran els mateixos serveis i el mateix catàleg de productes una vegada culmini el procés d’integració tecnològic i comercial.

LA XIFRA

13.000
caixers
té operatius la xarxa de CaixaBank arreu de l’Estat ara que també s’han integrat els de Bankia.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.