Empreses

MKT amplia l’àrea de negoci amb la nova marca Kitbuck

Empenta. Musa Kimputu presenta una línia de complements per a executius i obre l’agència de màrqueting a l’Àfrica

Kimputu ha posicionat en el mercat dos negocis en tan sols tres anys

Musa Kimputu, emprenedor originari de la República Democràtica del Congo i establert des de fa set anys a Sant Cugat del Vallès, s’ha endinsat en el món dels complements de luxe per a homes i dones de negoci des de la seva empresa MKT Asian Sourcing, dedicada al màrqueting publicitari. “Viatjo sovint i trobava a faltar productes que s’adaptessin a les necessitats d’un executiu, que fossin de qualitat, funcionals i tinguessin preus raonables”, explica Kimputu.

Professional del sector comercial i amb un profund coneixement d’aquest àmbit, assegura que poc després d’arribar al país va sentir “la necessitat d’emprendre”, i el 2108 va fundar MKT, amb seu a Sant Cugat del Vallès. En poc més de dos anys, l’agència ja té entre els seus clients reconegudes empreses com Nestlé, Coca-Cola, Danone, Argal, el Grup Cacaolat o El Corte Inglés, i treballa amb firmes de Grècia, Itàlia, França, el Marroc, la Costa d’Ivori, Nigèria i Ghana.

MKT té com a objectiu aprofundir en la internacionalització. Té el punt de mira a Europa: “Volem fer-nos més forts als tres països europeus on ja tenim presència, sense descartar cap altre nou mercat”, diu Kimputu.

També, però, augmentar els mercats al continent africà. “Ara estem treballant en aquest sentit, tant a reforçar la nostra posició com a entrar en mercats nous a l’Àfrica. Tot just estem iniciant els estudis de mercat de països on encara no hi som”, assegura, indicant que MKT s’enfoca cap a Algèria, el Cap Verd i, per descomptat, el país d’on ell és originari, la República Democràtica del Congo.

L’empresa de màrqueting publicitari té una plantilla de cinc treballadors i, tot i la pandèmia, van tancar el 2020 amb gairebé 600.000 euros de vendes, una xifra que Kimputu preveu que augmenti fins als gairebé 800.0000 euros enguany i superi el 1,2 milions d’euros al tancament de l’any vinent.

Nou projecte empresarial.

I mentre treballa en el creixement de la firma MKT, sorgeix una altra línia de negoci: Kitbuck. Tot just arribada al mercat, les set referències que ofereix -maletes, motxilles, bosses i carteres- ja es poden trobar a l’Estat espanyol i a Portugal a través dels establiments d’El Corte Inglés i Amazon.

De moment, Kitbuck és una nova línia de negoci que parteix d’MKT, “però la intenció és independitzar-la de l’agència de màrqueting i crear una empresa que gestioni la marca”: “Si tot va com esperem, i la campanya de Nadal és bona, durant el primer trimestre de l’any vinent farem el pas.” El 2022 també portarà noves referències a Kitbuck, que ampliarà la gamma de productes amb rellotges, bosses de dona d’estil més femení o ampolles isotèrmiques. “Aquests nous productes els volem llançar en el primer semestre de l’any vinent”, explica Kimputu.

El confinament decretat a causa de la covid-19 va esperonar Kimputu a iniciar la nova línia de negoci. “Ja tenia la idea d’emprendre en aquest sentit, perquè quan viatjo m’adono que el que hi ha en el mercat no resol les meves necessitats. Estar confinats em va aportar el temps que necessitava per fer realitat aquest negoci”, explica.

Pensat a casa.

El disseny de Kitbuck està desenvolupat a Sant Cugat del Vallès, mentre que els productes –cuir– i la seva fabricació procedeixen de la Xina. “Malauradament, el cost de fabricació continua sent molt més econòmic al país asiàtic, fet que ens permet oferir qualitat a preus assequibles”, explica.

També pel que fa als materials –pell de camell i de cavall–, la Xina és la millor opció: “Allà són pells de primera qualitat i hi realitzen un millor tractament per eliminar l’olor de l’animal. Aquí no hi ha possibilitat d’adquirir aquests tipus de materials. Les empreses que fabriquen aquí també es veuen obligades a comprar-los a fora.”

Explica que va estudiar el Marroc com a país de proximitat per adquirir les pells i fer-ne la producció dels productes, “però la qualitat de la matèria primera és inferior a la xinesa i el tractament que realitzen a la pell perquè perdi l’olor de l’animal també ho és”, de manera que es va decidir per l’Àsia com a millor opció.

L’estil vintage és el triat per a les set primeres referències de Kitbuck. “Ara està de moda, però el cert és que és un estil que el pots utilitzar sempre i és el més sostenible, per la perdurabilitat del producte.”

Assenyala que els nous dissenys que sortiran al mercat l’any vinent continuaran sent vintage. Pel que fa als preus, les referències premium oscil·len entre els 300 i els 1.000 euros, mentre que la resta de peces tenen un cost d’entre 100 i 200 euros.

barreres

Emprenedor i de l’Àfrica

Musa Kimputu no va tenir dubtes a l’hora de deixar la seva feina com a comercial, a la qual es va dedicar durant dos anys després d’arribar a l’Estat via Madrid, i iniciar el seu camí com a emprenedor a Catalunya. Tot i això, destaca les dificultats que com a persona d’origen africà ha tingut a l’hora de crear els negocis, tot i haver posicionat amb rapidesa dins el mercat les seves dues empreses. Explica que no li ha estat gens fàcil arribar on és ara: “Vaig deixar la feina, em vaig fer autònom i vaig posar en marxa el negoci, però el món empresarial encara dubta de les capacitats de les persones d’origen africà, i més aviat tanca portes en lloc d’obrir-ne.”



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.