La venda presencial ja no està sola
Growz és una consultoria de vendes que ha fet eclosió amb la pandèmia
La manera de vendre està canviant. El model híbrid que incorpora noves tecnologies a la presencialitat havia anat agafant posicions en els darrers anys, però amb la pandèmia el procés s’ha avançat bruscament. De fet, la crisi sanitària va provocar que d’un dia per l’altre les empreses necessitessin equips comercials amb noves habilitats i estratègies internes per a incorporar la digitalització comercial.
I enmig d’aquesta eclosió va néixer Growz, una consultoria de vendes que ajuda les companyies a incorporar les vendes híbrides (noves tecnologies i comercialització personal) al seu dia a dia. Growz, que s’havia anat gestant des de feia un parell d’anys, va veure la llum l’octubre del 2020, quan una nova onada de la crisi sanitària agafava força. “Nosaltres no som una firma que es crea com a reacció a la pandèmia, ja veníem d’un procés de preparació previ que va coincidir, casualment, amb la covid-19”, matisa Sergi Ramo, fundador de la firma.
De fet, el seu camí cap a la maduració com a emprenedor es va engegar bastant abans. Ho va fer al llarg d’una trajectòria professional en el món de l’assessoria de l’empresa en què Ramo va veure noves necessitats als departaments de vendes.
Així que Ramo va idear que Growz no només oferiria a les companyies l’opció d’incorporar la venda digital, sinó la d’ajudar-les a obrir nous canals de comercialització, a definir estratègies de venda i també a formar equips que anessin alineats amb el nou model comercial.
El soci fundador de Growz explica que després d’anys com a consultor es va adonar que hi havia un buit al mercat que la consultoria tradicional no estava cobrint. Per això, va decidir començar des de zero per respondre a la transformació digital de les forces comercials des de l’agilitat que dona una start-up.
La pandèmia, que va obligar a tancar comerços i a reduir a mínims la venda presencial, ha animat les empreses a buscar noves maneres de posar el seu producte o servei en el mercat, i aquest panorama ha impulsat Growz com mai s’haurien pogut imaginar. “Ha estat un primer any de bogeria, hem tingut clients des del primer dia i el boca-orella ens ha generat una allau de comandes”, explica Ramo.
Growz, amb seu a Barcelona, va obrir de seguida oficines a Madrid, Santiago de Xile i Bogotà. Tant ell com la resta de l’equip que s’hi ha anat incorporant ja havien treballat amb el mercat llatinoamericà, i començar a funcionar amb una visió internacional era inherent al projecte.
Ramo fa balanç d’aquest primer any i assegura que el pitjor ha estat sentir-se un home orquestra en alguns moments i haver d’engegar simultàniament les llums llargues i les curtes de la seva start-up .El millor, en canvi, ha estat confirmar les seves sospites que el procés de canvi en el model de vendes del teixit empresarial anava a eclosionar.
Per posar en marxa el projecte van fer servir fons propis: “No volia dependre de tercers a l’hora de prendre decisions”, explica el fundador. Ara bé, no descarta captar capital de tercers per garantir la nova fase de creixement.