Virginias accelera l’expansió potenciant la xocolata artesanal
La firma d’Agramunt i Reus preveu l’obertura de dues botigues pròpies, a Barcelona i Madrid, l’any vinent L’empresa de dolços també es prepara per entrar en el món de la franquícia
Acrimont Foods, que elabora torrons i xocolata des d’Agramunt (Urgell) i Reus (Baix Camp) amb la marca Virginias i el Taller de Virginias, començarà un pla d’expansió després de les festes nadalenques. “L’any que ve obrirem, com a mínim, dues botigues pròpies, una a Barcelona i una altra a Madrid, però també potenciarem totes les varietats de xocolata, sobretot l’artesanal, i a poc a poc anirem entrant en el món de la franquícia”, explica Àngel Jubete, director gerent d’Acrimont Foods.
En l’actualitat, la firma comercialitza dues marques: Virginias, que correspon a torrons i xocolata de producció industrial que es du a terme a la capital del Baix Camp, i El Taller de Virginias, que engloba els torrons i les xocolates artesanals, que s’elaboren a Agramunt, una població d’uns 6.000 habitants on hi ha altres productors com Torrons Vicens, Roig, Fèlix i l’Agramuntina, que formen part de la indicació geogràfica protegida (IGP) torró d’Agramunt.
Acrimonts Foods disposa de quatre establiments propis (Reus, Agramunt, Barcelona i Madrid) i també opera en una pop-up d’octubre a gener al carrer del Bisbe de la capital catalana. A més, Virginias està present a la botiga de grans marques d’Espanya a l’Expo de Dubai. D’aquesta manera es va iniciar també l’expansió internacional.
De fet, va ser a mitjans del 2018 quan l’empresari Àngel Jubete, que ja era propietari d’altres empreses, va adquirir la marca Virginias, ubicada a Reus des del 1932. La part de galetes i caramels la va vendre al grup Cuétara, però després de diversos tràmits administratius i judicials no es va poder operar amb normalitat fins al 2019, data en què es va decidir dividir la producció en funció de si es feia de forma industrial o més artesanal.
“Els dos anys de pandèmia no han ajudat, però tot i així enguany tancarem amb uns 4 milions d’euros de facturació, que seran uns 6 a mitjans del 2023”, assegura Jubete, que està orgullós d’haver redreçat una marca històrica.
El propietari explica que quan va fer el pas per impulsar la marca de dolços van barrejar “l’experiència de Virginias, la tradició d’Agramunt i la innovació”, un aspecte que sempre ha volgut mantenir. El director gerent recorda l’any 2019 com un any molt intens, ja que es va lligar una col·laboració amb el cuiner Jordi Cruz de l’Abac, amb el Culinary Intitute of Barcelona (CIB), amb pastissers, amb torronaires, amb tecnòlegs “per crear un món de passió i creativitat entorn dels torrons i les xocolates i després definir les diverses gammes”, explica. El primer que es va decidir va ser posar en marxa la nova marca El Taller de Virginias, que empara l’elaboració més artesanal, feta a la població de l’Urgell. També es va posar en marxa la gamma sense sucres afegits, que té molt èxit en la compra per internet, la gamma fusió, que són els gustos del món, la gamma sublim, que és una edició gurmet limitada molt exclusiva o la gamma de xocolates, on hi ha molta recerca per llançar noves categories d’aquest producte.
Àngel Jubete recorda que gran part del mèrit el tenen les desenes de torronaires que va tenir la població a principis del segle passat i que amb la celebració de la Fira del Torró i la Xocolata a la Pedra, Agramunt ha fet un salt.
ACRIMONT FOODS
Un grup amb dues divisions
L’empresari Àngel Jubete també és el propietari del grup Flowers, dedicat a la producció i distribució de productes per a jardineria, jardí ecològic, horts urbans i cura de la gespa. El grup hòlding està dividit en dues branques, la química, amb unes modernes instal·lacions ubicades a Tàrrega, la capital de l’Urgell, i la divisió alimentària, Acrimont Foods, amb seu a Agramunt.