Barcelona iniciarà el 2022 la reforma de la Rambla pel costat mar i costarà 44,5 milions
Es crearan tres grans places, hi haurà un sol carril de circulació per sentit i se suprimiran quioscos
L’Ajuntament de Barcelona preveu començar l’any vinent les obres per convertir la Rambla en un passeig més verd i cultural, amb més espai per al vianant i amb una millor ordenació dels usos.
L’aprovació definitiva per unanimitat del projecte executiu i la inclusió de la reforma en el pressupost per al 2022 farà possible engegar l’any que ve la reurbanització, que començarà pel tram Colom-Santa Madrona. D’aquesta manera, doncs, es donarà resposta a una reclamació veïnal i un deute pendent històrics.
Aquest dimarts, la Comissió d’Ecologia, Urbanisme, Infraestructures i Mobilitat ha donat l’últim vistiplau al projecte amb els vots a favor del govern municipal. El pressupost total serà de 44,56 milions d’euros i els treballs es faran per trams.
La tinenta d’alcaldia d’Urbanisme, Janet Sanz, ha destacat que la reforma serà “integral” amb els objectius de “millorar el dia a dia dels veïns” i l’acessibilitat a l’espai públic i “recuperar” la Rambla per als seus habitants, lluny de l’enfocament turístic que ha tingut en els darrers anys.
Per això ha explicat que també hi haurà mesures per “incentivar” l’habitatge i evitar “l’expulsió” de veïns. Ben al contrari, el que es vol és que n’hi hagi més que hi vagin a viure. També hi haurà mesures per donar suport al comerç local.
De la seva banda, Jordi Rabassa, regidor de Ciutat Vella, ha assegurat que hi continuarà havent floristes a la Rambla, que en són “l’essència”. També es quedaran els quioscos de premsa, alguns moguts de lloc per facilitar el pas dels vianants. El que sí ha confirmat Rabassa és la desaparició dels quioscos dels ocellaires. “L’any 2022 serà l’any en què ja no hi haurà ocellaires i també el de l’inici de les obres”, ha afirmat.
La futura Rambla redueix l’espai destinat al vehicle i en dona més al vianant. La nova secció rodada és contínua i regular al llarg de tot el passeig, amb un sol carril de circulació per banda de 3,5 metres d’amplada. La disminució de l’amplada de circulació permet repartir l’espai sobrer a les voreres laterals, que tindran una amplada d’un mínim de 3 metres, per facilitar el passeig i el gaudi de les persones davant les botigues i establiments de la Rambla. El tram central també creixerà lleugerament per tots dos costats per millorar l’espai dels vianants i les condicions de vida dels arbres, ampliant els seus escocells.
El pas de vehicles quedarà restringit al trànsit veïnal i els dos carrils de circulació admetran bicicletes i autobusos, la distribució urbana de mercaderies, vehicles de serveis i l’accés als aparcaments de l’àmbit, tal com ja passa avui dia en sentit ascendent. També s’incorporaran elements de seguretat com pilones als extrems i en els guals de vianants de tot el passeig.
La reurbanització de la Rambla va acompanyada de més mesures en diversos àmbits per reactivar-la i recuperar-la com a eix central de la ciutat.