El d-hub preveu mobilitzar 800 milions d’euros d’inversió a les plantes de Nissan i comptar amb 200 milions d’ajuts públics
El consorci d’empreses d’electromobilitat confia crear 4.000 llocs de treball en cinc anys
Els impulsors del hub de descarbonització (d-hub) que opta a reindustrialitzar les plantes de Nissan a Catalunya preveu mobilitzar 800 milions d’euros d’inversió captada a través de fons de capital risc i espera rebre entre 150 i 200 milions d’euros d’ajuts públics.
El d-hub, que està acabant de negociar la inversió necessària amb fons de capital risc, preveu donar feina a tots els treballadors de Nissan acomiadats, que són prop de 1.400 i anar més enllà.
Segons han explicat els responsables de dues de les empreses que lideren el projecte QEV Technologies i Btech, Joan Orús i Rafael Ruiz a TV3, el projecte podria donar feina a 4.000 persones en cinc anys,
El consorci de diferents marques d’electromobilitat posarà en marxa un pla que inclou la recuperació de marques com Ebro, que en el passat va donar nom a vehicles de la planta de Motor Ibérica, i d’Hispano Suiza. També s’apostarà pel llançament d’una marca comercial nova centrada en la comercialització de vehicles per al repartiment d’última milla.
El hub combinarà, a més, la producció de models elèctrics propis amb la implantació d’una línia de fabricació sota llicència, dissenyada per multiplicar el volum de producció industrial. En aquest sentit, preveu fabricar vehicles per Ronn Motor, Tevva, Volta, Inzile, Quantron, Voltia, entre d’altres.
El projecte també vol continuar amb la producció d’algunes de les línies que ja té Nissan sota un nou nom de marca i, alhora, allotjar altres projectes capdavanters. És el cas de la fabricació de vehicles lleugers i ’microcar’, la implantació d’un centre d’homologació i certificació de bateries, o la posada en marxa de la fabricació de piles d’hidrogen i d’intercanviadors de bateries per a micromobilitat.
“El hub neix amb la idea de muntar un centre tecnològic i de producció de la mobilitat elèctrica”, ha explicat Ruiz a TV3. Tots dos socis han negat que el projecte que presenten es basi en un “acte de fe” i han defensat la viabilitat de la iniciativa, tot assegurant que els models que trauran al mercat superaran les produccions que tenia Nissan actualment.