Gran angular

Zoom Marques destaca el paper de l’audiovisual en els esdeveniments

La jornada anual que organitza el Clúster Audiovisual de Catalunya remarca que els esdeveniments estan guanyant molt protagonisme per a les marques

La darrera edició del Zoom Marques, la jornada anual organitzada pel Clúster Audiovisual de Catalunya, ha posat al centre del debat el poder de l’audiovisual en els esdeveniments com a eina clau per a les marques.

Sota el títol “Events&Brands”, la jornada organitzada amb la col·laboració de Foment del Treball Nacional i l’Associació de Directius de Comunicació Dircom Catalunya, ha comptat amb ponents internacionals que han analitzat en una taula rodona els reptes i les innovacions del sector audiovisual i dels esdeveniments en el context actual amb casos d’èxit a nivell mundial.

Durant la pandèmia, l’audiovisual s’ha convertit en el suport essencial que ha garantit la celebració dels esdeveniments en l’entorn digital. Aquesta conjuntura ha accelerat la digitalització, amb l’explosió de nous elements com els entorns virtuals la realitat augmentada o els platós en 3D que han suposat un revulsiu per al sector audiovisual i dels esdeveniments. En aquest context, els esdeveniments -en els seus nous models i formats- s’estan convertint en una eina fonamental per a les marques: un espai on connectar i establir un vincle emocional amb l’audiència, i fidelitzar-la, a través d’una experiència única i genuïna.

Com diu Carlos Henao director de màrqueting de Sono Team, respecte del paper de la tecnologia, “no només implica una major capacitat de generar continguts i impactar audiències més grans, sinó que també suposa un canvi qualitatiu: facilita la interactivitat entre assistents i les marques, i millora la capacitat d’extreure mètriques i dades sobre el públic assistent, que és cada vegada més afí”.

Henao ha posat com a exemple el cas d’èxit de Gamergy, una de les trobades eSports més importants d’Espanya que se celebra anualment a Ifema Madrid. Gamergy és el paradigma d’esdeveniment presencial massiu en què convergeixen l’espai real i virtual, de gran atractiu per a les marques. De cara a tendències de futur, Henao preveu que els esdeveniments tindran “ja no seran considerats el germà petit de la comunicació” i que es consolidarà la transició cap a un model híbrid. A més, l’acte ha comptat amb la presència de d’Albert Grau, ceo de la productora PUCK, Carlos Ortet, ceo de Zoopa i Mike Blackman, director General d’Integrated Systems Europe (ISE), la fira audiovisual de referència mundial.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.