Empreses

Premium PSU dissenya un carregador sense fils per al vehicle elèctric

L’empresa vol llençar al mercat una bateria que incorpora un sistema inductiu de càrrega sense cables que permet proveir d’energia un vehicle estacionat o mentre circula

L’empresa cata­lana Pre­mium PSU dedi­cada a la fabri­cació de sis­te­mes de con­versió d’ener­gia, està desen­vo­lu­pant un pro­to­tip de car­re­ga­dor sense fils per a vehi­cles elèctrics esta­ci­o­nats i en movi­ment. La tec­no­lo­gia uti­litza un sis­tema induc­tiu de càrrega que mit­jançant unes bobi­nes per­met pro­veir d’ener­gia als vehi­cles automàtica­ment quan estan apar­cats o men­tre cir­cu­len sense la neces­si­tat d’una con­nexió física. El pro­ducte té un dis­seny simi­lar al d’una estora i pot apli­car-se en pàrquings, cen­tres de logística o en car­re­te­res.

Pre­mium PSU ha comp­tat amb el suport del Ser­vei d’Inno­vació Estratègica d’ACCIÓ. Segons el CEO de Pre­mium PSU, Jordi Gazo, “el nos­tre objec­tiu és faci­li­tar la usa­bi­li­tat de la recàrrega sense haver de fer ser­vir el cable”. En aquest sen­tit, Gazo afe­geix que “el sis­tema wire­less redu­eix l’impacte dels punts de càrrega, estal­via cos­tos i dis­mi­nu­eix l’ús exces­siu de mate­ri­als, ja que no es neces­sita cable­jat per car­re­gar o impul­sar un vehi­cle”.

La tec­no­lo­gia es pot apli­car en dife­rents mit­jans de trans­port com automòbils, cami­ons, robots autònoms, tram­vies o trens lleu­gers. En el cas dels tram­vies, Gazo explica que “el sis­tema d’inducció es podria intro­duir a les esta­ci­ons, on ja es dis­posa de sis­te­mes elèctrics, per apro­fi­tar les pau­ses dels trens per car­re­gar el motor i així eli­mi­nar tota la infra­es­truc­tura de cable­jat”. Pel que fa als vehi­cles, “la nos­tra estratègia és comer­ci­a­lit­zar pri­mer el car­re­ga­dor per a l’àmbit pri­vat, com en comu­ni­tats de veïns o pàrquings, tot i que també estem inves­ti­gant el camp de la càrrega dinàmica, que és la que per­met pro­veir un vehi­cle quan està cir­cu­lant per un car­rer intel·ligent de càrrega”. Gazo afe­geix que “actu­al­ment exis­tei­xen difi­cul­tats per dis­po­sar de punts de càrrega de vehi­cles i a vega­des cos­ten de tro­bar”, és per això que la com­pa­nyia estu­dia apli­car els sis­te­mes de con­nexió sense fils en semàfors, cruïlles, roton­des o peat­ges per faci­li­tar l’accés als punts de la mateixa manera que s’apro­fi­ten els temps d’espera o parada.

Els car­re­ga­dors, que con­for­men una nova línia de negoci per a Pre­mium PSU, es desen­vo­lu­pa­ran i fabri­ca­ran des de la planta que l’empresa té a l’Hos­pi­ta­let de Llo­bre­gat. Per impul­sar aquesta nova tec­no­lo­gia, la com­pa­nyia ja ha con­trac­tat tres engi­nyers i una per­sona pel depar­ta­ment comer­cial, i enguany té pre­vist incor­po­rar 6 tre­ba­lla­dors més. El pro­ducte s’estima que es comer­ci­a­litzi el 2024, tot i que el 2023 ja tindrà dis­po­ni­bles els pri­mers demos­tra­dors.

Tot i això, enguany la com­pa­nyia farà la pri­mera incursió en l’eco­sis­tema de car­re­ga­dors per a vehi­cles elèctrics mit­jançant una nova marca, ano­me­nada Floox, que pro­duirà i ins­tal·larà esta­ci­ons de càrrega a pàrquings pri­vats i a la via pública. “Aquest és un molt bon pre­ce­dent per després impul­sar els car­re­ga­dors sense fils”, afirma Gazo.

Pre­mium PSU, amb la seva intro­ducció en el mer­cat dels car­re­ga­dors elèctrics sense cables, pre­veu doblar la fac­tu­ració l’any 2024, superant els 30 mili­ons d’euros en ven­des. Fun­dada el 1981, compta amb una plan­ti­lla de més d’un cen­te­nar de tre­ba­lla­dors i ha tre­ba­llat amb cli­ents d’escala naci­o­nal i inter­na­ci­o­nal.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.