Seafront troba suport a Andorra per fer la transformació digital
La immobiliària, especialitzada en residencial de primera línia de mar, vol crear una marca global exclusiva
La intenció és que el creixement sobre el terreny sigui amb oficines franquiciades
Seafront, una immobiliària amb vint-i-nou anys d’experiència especialitzada en el residencial de primera línia de mar, ha triat paradoxalment Andorra com a port base des d’on transformar digitalment el negoci i convertir-se en una marca amb ambició global. La companyia, que va néixer a Cambrils, ha decidit iniciar la nova etapa al Principat gràcies al suport que ha rebut de l’agència governamental de desenvolupament, Andorra Business, i del programa d’acceleració empresarial Scale Lab de Crèdit Andorrà. “Andorra està fent un gran esforç per posicionar-se com un pol internacional de captació de talent”, assegura José Luis Castilla, fundador i màxim executiu de la immobiliària.
Seva és la firma que va començar a funcionar el 1992 com a Addurno Seafront Real Estate i que el 2008, arran de la crisi del totxo, es va especialitzar només en l’habitatge de primera línia: “És un producte molt estable, amb tendència a l’alça perquè l’oferta és limitada, i que té una clientela molt solvent, que sol fer operacions sense necessitat de finançament”, explica Castilla. El portal immobiliari d’Addurno aglutina unes 2.000 propietats per tota la costa mediterrània de l’Estat i l’Algarve portuguès. El 80% de les operacions que es tanquen són de compravenda, i el 20% restant, de lloguer turístic.
La decisió de transformar, impulsar i globalitzar la proposta de valor es pren amb l’entrada en escena de Jaume Massons, consultor internacional d’estratègia i màrqueting i nou soci de la companyia. Addurno es converteix en Seafront Capital Technologies i reorganitza l’activitat al voltant de tres verticals que es retroalimenten: el portal de propietats, una consultoria d’inversió i una plataforma B2B per a la rehabilitació d’immobles.
En relació amb el primer eix, i pensant en l’escalabilitat del negoci, s’està desenvolupant una plataforma basada en la intel·ligència artificial, que vol automatitzar i millorar l’experiència de l’usuari en la cerca de la propietat. “Cada racó de costa, cada barri, cada sorra, cada entorn natural és diferent i volem educar el client perquè trobi el seu producte”, diu Massons. La plataforma estarà operativa d’aquí a mig any.
Perquè les expectatives del comprador o llogater no es vegin frustrades per un producte que de vegades està obsolet, Seafront també vol ajudar els propietaris a transformar els immobles abans de publicar l’anunci. D’aquesta manera, la cotització augmenta i el temps que transcorre fins que l’operació es tanca, s’escurça. “Aquestes millores s’han de fer d’acord amb les característiques de cada indret. No és el mateix un apartament a la Costa Brava que una casa a l’Algarve”, afirma Massons. Per això s’ha creat la línia de negoci de la rehabilitació, que posarà en contacte propietaris amb interioristes i empreses de reformes locals.
A ningú se li escapa, però, que l’exclusivitat d’aquest producte també desperta l’apetit inversor. Seafront Capital crearà diferents vehicles perquè tothom pugui participar en la compra d’immobles, millorar-los per després llogar-los o tornar-los a vendre i obtenir beneficis, des de family offices fins a plataformes de micromecenatge, que facilitaran l’accés del petit inversor a participacions en aquest tipus de producte.
La intenció és automatitzar tots aquests processos, de manera que tot es pugui fer en remot des de qualsevol part del món, i combinar-ho amb un servei d’acompanyament de proximitat. En aquest sentit, l’aposta de Seafront és créixer a través de franquícies. Fins ara tota la inversió que comporta la transformació digital s’ha fet amb fons propis, però l’ambició del creixement internacional fa recomanable una via més assumible des del punt de vista financer.
De moment, l’oferta que Seafront Capital Technologies hereta d’Addurno es concentra sobretot a la Costa Brava, la costa del Maresme, la costa del Garraf, la Costa Daurada, la Costa del Sol i la Costa dels Tarongers, i la intenció és anar creixent seguint la riba nord del litoral mediterrani en direcció cap a l’est: “Incorporar les illes, seguir per França, després Itàlia, i així progressivament”, diu Castilla.
El repte, segons reconeixen, és oferir un bon servei per un producte exclusiu i per a un client amb alt poder adquisitiu, i que es pugui replicar sense perdre qualitat.
SEAFRONT
Visió mundial, impacte local
Seafront Capital Technologies aterra a Andorra amb la intenció de beneficiar-se i contribuir a consolidar un ecosistema de negocis tecnològics, però també d’involucrar-se en el teixit social i cultural del país. En aquest sentit, la companyia crearà una fundació per liderar projectes o programes de tipus cultural o mediambiental. De moment, seran els patrocinadors de la propera edició de la competició Ironman 70.3 Andorra i de l’equip de bàsquet del BCA Morabanc Andorra.