La indústria de components patirà una morositat del 30% de les seves vendes del 2022
Segons Credit Back, les empreses estan al límit per una morositat que ja oscil·la entre els 90 i 100 dies
Els fabricants de components, maquinària, logística i altres serveis auxiliars de la indústria podrien patir una morositat de fins al 30% de la seva facturació del 2022, al voltant de 10.000 milions d’euros.
Segons les previsions de Credit Back, empresa de solucions per a la gestió de la morositat empresarial, les empreses d’aquest sector estan veient com la morositat oscil·la entre 90 i 100 dies, a causa de la suma de factors com el còctel de l’increment de costos derivats del creixement del preu de l’energia, la manca de subministraments que alenteix la producció i la vaga de transport que dificulta la distribució. Si bé l’Observatori de Morositat de CEPYME i el CESCE informaven darrerament que la morositat havia experimentat una lleu evolució positiva, dins d’una mitjana de pagament de 81 dies, segons Credit Back la situació ha patit un deteriorament en les darreres setmanes, i els terminis de pagament ja s’enfilen per damunt dels 90 dies, arribant en molts casos fins als cent. Hom constata, a més a més, un increment de la cartera afectada per aquests retards.
Segons Francisco Martín, CEO i cofundador de Credit Back, “els nostres a l’àmbit industrial estan manifestant la seva preocupació per la pèrdua de competitivitat a causa de l’increment dels costos i a una liquiditat menor pel retard en els pagaments.” Així mateix, “la manca de cobertura de les carteres de crèdit de les carteres de crèdit de les empreses industrials està duent aquestes a cercar alternatives en la gestió de pagaments.”
La indústria auxiliar a l’Estat espanyol és clau, especialment al sector de l’automoció, en què es concentren més d’un miler d’empreses, sobretot a l’Aragó, el País Basc, el País Valencià i Catalunya. És un sector que ha sofert una reculada en el seu volum de negoci durant els darrers anys, a causa de l’aturada del comerç mundial, derivat de la COVID-19, cosa que l’obliga a afrontar la demora en els pagaments en una situació de feblesa financera.