Política

Set anys de presó per al franctirador armat que volia matar Sánchez

La pena a l’ultradretà de Terrassa evidencia el biaix amb el procés i els nou anys als Jordis

No hi ha alteració psíquica

No hi havia un megàfon ni un Nis­san Patrol de la Guàrdia Civil des d’on es va cri­dar a la dis­so­lució d’una mani­fes­tació, sinó un arse­nal d’armes de guerra i l’ofe­ri­ment en grups de What­sApp com a franc­ti­ra­dor per matar el pre­si­dent espa­nyol: “Soc un franc­ti­ra­dor i amb un tret precís s’acaba el Sánchez [sic] abans que tot s’enfonsi a Espa­nya. No cal­drien guer­res”; “No podem per­me­tre que humiliïn el Gene­ralísimo Fran­cisco Franco ni José Anto­nio Primo de Rivera [...]. Si cal, me’n vaig armat i m’assec a la tomba de Franco i, si s’acos­ten, dis­paro”, va anun­ciar Manuel Muri­llo, ultra­dretà veí de Ter­rassa de 66 anys, el 2018. A diferència de les penes de nou anys per sedició que el Suprem va impo­sar als Jor­dis, l’Audi­en­cia Naci­o­nal con­demna Muri­llo a una pena infe­rior, de set anys i mig, tot i des­car­tar cap alte­ració psíquica.

La sentència, que deixa en evidència el biaix amb què es va jut­jar el procés inde­pen­den­tista, con­demna Muri­llo per un delicte d’homi­cidi en grau de pro­po­sició i per un altre de dipòsit d’armes i, a més dels set anys i mig de presó, li imposa vuit anys de pri­vació del dret a pos­seir i por­tar armes.

“Fixació infran­gi­ble”

El tri­bu­nal admet la difi­cul­tat que ha de tenir “atemp­tar con­tra la vida del pre­si­dent del govern, la qual cosa faria pen­sar que la ide­ació de l’acu­sat esta­ria pròxima a una cosa des­ga­ve­llada i, per tant, seria una pro­posta no creïble ni, en con­seqüència, fac­ti­ble”. Dit això, però, la sentència iden­ti­fica “una fixació infran­gi­ble de posar fi a la vida del pre­si­dent del govern”, i cita l’enorme arse­nal de vint armes –amb 500 car­tut­xos d’arma llarga i 400 d’arma curta– requi­sat al domi­cili i al cotxe com a “cir­cumstància indi­ca­tiva de l’alta peri­llo­si­tat” del con­dem­nat.

Cap ate­nu­ant d’alco­hol

El tri­bu­nal des­carta qual­se­vol alte­ració psíquica de l’acu­sat i també refusa la cir­cumstància exi­ment d’into­xi­cació etílica plena i l’ate­nu­ant d’embri­a­guesa per un con­sum d’alco­hol i de medi­ca­ments. Tot i això, la pena s’allu­nya molt de la que sol·lici­tava el fis­cal, que ini­ci­al­ment era de divuit anys de presó i que al final va reduir a tretze.

“Com un poeta anglès”

Els ate­nu­ants des­car­tats ho són a pesar que aquesta va ser la línia de defensa seguida per Muri­llo, que és ultra­dretà i fill de l’últim alcalde fran­quista de Rubí (Bar­ce­lona). Durant el judici, es va pre­sen­tar com un cinèfil capaç de beure “dos o tres gots de tub de cubata d’orujo amb gel”. “És com els poe­tes angle­sos, que s’embor­rat­xa­ven per fer les seves obres...”, va gosar dir de si mateix. “Quan bevia em sor­tia l’ins­tint patriòtic i els sen­ti­ments que tenia quan era petit, en temps de Franco”, hi afe­gia.

“Un heroi com Rambo”

Tot i ser un pro­fes­si­o­nal del tir i lluir la seva perícia en el grup de What­sApp afí a Vox Ter­rassa por España a par­tir del juny del 2018 i fins que va ser detin­gut el setem­bre d’aquell any, Muri­llo va fer l’orni en el judici. “Com que no vaig fer la mili ni res, he vol­gut veure totes les pel·lis de la Pri­mera Guerra Mun­dial i la segona, i les he vis­cut totes en pel·lícula. I en aquells moments en què somi­ava, jo em sen­tia un heroi com Rambo, i venia a dir coses així com de sal­var Espa­nya...”, va dir per jus­ti­fi­car la dèria amb l’assas­si­nat del pre­si­dent Sánchez com a via per atu­rar el tras­llat del dic­ta­dor Franco des del Valle de los Caídos al cemen­tiri de Min­gor­ru­bio (El Pardo).

La bene­volència cinèfila que Muri­llo esgri­mia per excul­par-se, però, xoca amb el mate­rial requi­sat a aquest exvi­gi­lant de segu­re­tat al pis i al cotxe: tretze armes regla­mentàries i set armes pro­hi­bi­des, entre les quals, una de guerra.

Escol­tar Jiménez Losan­tos

Entre els jus­ti­fi­cants que va invo­car davant del jutge, Muri­llo fins i tot va cul­par el verb infla­mat de Fede­rico Jiménez Losan­tos a Esra­dio: “Escol­tava molt Losan­tos, que també és un patri­ota.”

LA FRASE

Soc un franctirador i amb un tret precís s’acaba el Sánchez [sic] abans que tot s’enfonsi a Espanya
Manuel Murillo
missatge al grup de whatsapp ’Terrassa por españa’ el 2018


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.