Societat

El projecte Aina reivindica el català a internet a les pantalles de Times Square

Una de les pantalles de la popular plaça de Nova York projecta un vídeo promocional de la campanya, que ja ha captat 1,7 milions de veus

L’objectiu és que les màquines entenguin i parlin el català

El projecte Aina, amb què el govern vol impulsar el català en les plataformes i màquines digitals, ha arribat aquesta matinada a Nova York, on s’ha projectat en una de les pantalles de la popular Times Square. És un pas més en l’objectiu del govern per reivindicar el català com a llengua de futur en el món digital. “Som digitals. Som catalans. Ja és hora que Internet parli català” ha estat el missatge que s’ha pogut llegir al cor de Manhattan i que s’ha emmarcat en els actes de Sant Jordi de la comunitat catalana a Nova York.

El projecte Aina vol fer possible que les màquines entenguin i parlin el català i per això des del departament de Polítiques Digitals i Territori s’ha impulsat també una campanya per recollir veus , una espècie de diccionari de veus, per ajudar les màquines a aprendre com parlen les persones i aconseguir que el català es pugui utilitzar en les màquines com passa en altres idiomes.

A hores d’ara ja s’ha superat l’objectiu de recollir un milió d’enregistraments abans de l’estiu marcat al febrer i ja s’han gravat 1,7 milions de talls de veu. La propera fita serà aconseguir 2 milions de captacions. “Com més veus tinguem que parlin català, accelerarà el procés perquè les màquines i el món digital entenguin el català”, ha afegit Puigneró, que ha assegurat que el Govern vol que les empreses tecnològiques “no tinguin excuses” per no utilitzar intel·ligències artificials que no entenguin el català.

Aquest ha estat el primer acte del vicepresident del Govern, Jordi Puigneró, a la ciutat dels gratacels, on té previst firmar un acord amb ONU Hàbitat perquè Catalunya aculli un projecte pioner de Nacions Unides. Durant l’acció, Puigneró ha destacat que “ara més que mai, el català necessita ser defensat com a llengua d’ús a internet i a l’àmbit digital”.

L’acte promocional, que ha costat uns 3.000 euros, forma part de la gira del Govern per promocionar la campanya, que també s’ha dut a la Catalunya Nord, a les Illes Balears i al País Valencià. De moment, no hi ha previst repetir la promoció en més destins internacionals.

Amb la col·laboració de Ràdio Amèrica Barcelona (RAB), emissora de ràdio catalana transoceànica amb estudis a Barcelona i als casals catalans de diversos països de l’Amèrica del Sud, el vicepresident ha presentat la iniciativa als catalans de tot el món en un programa especial realitzat des de Nova York i amb connexions en directe amb la comunitat catalana a Twitter i amb els casals catalans de Brussel·les (Bèlgica), Guayaquil (Equador), Ciutat de Mèxic (Mèxic) i La Plata (Argentina).



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.