Política

Torra i Costa demandaran Sánchez i el govern espanyol per l’espionatge amb Pegasus

L’expresident va ser víctima de 8 infeccions el 2020 i l’exvicepresident del Parlament en va patir 4 el 2019

L’expre­si­dent de la Gene­ra­li­tat Quim Torra i l’exvi­ce­pre­si­dent del Par­la­ment Josep Costa han anun­ciat que han ini­ciat el procés per deman­dar davant el Tri­bu­nal Suprem el pre­si­dent Pedro Sánchez i al govern espa­nyol per haver estat espi­ats amb Pega­sus. Segons ha infor­mat Torra en un comu­ni­cat, con­si­de­ren que el cap de l’exe­cu­tiu espa­nyol és el “màxim repre­sen­tant i res­pon­sa­ble dels ser­veis d’intel·ligència”.

Segons han anun­ciat, a par­tir de l’anàlisi dels seus telèfons mòbils ins­ti­tu­ci­o­nals (del govern i del Par­la­ment), l’expre­si­dent de la Gene­ra­li­tat va patir 8 infec­ci­ons amb Pega­sus i l’exvi­ce­pre­si­dent del Par­la­ment en va patir 4 durant el 2019. També han pre­sen­tat un reque­ri­ment con­tra el govern espa­nyol i el seu pre­si­dent exi­gint el “ces­sa­ment de la vul­ne­ració dels seus drets fona­men­tals com a vícti­mes de l’espi­o­natge il·legal”.

També deman­da­ran Espa­nya davant el Tri­bu­nal d’Estras­burg “per vul­ne­ració de drets fona­men­tals”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.