Infraestructures

Empresaris i ajuntaments exigeixen a l’Estat la finalització de les obres de la B-40

Reclamen que la Generalitat faci el seguiment tècnic dels treballs per evitar nous ajornaments

Prop d’un cen­te­nar de repre­sen­tants del tei­xit empre­sa­rial i alcal­des del Vallès i el Baix Llo­bre­gat han exi­git aquest dimarts a peu d’obra la fina­lit­zació dels tre­balls del tram Ter­rassa-Abrera de la B-40, con­cre­ta­ment el de 6,2 quilòmetres entre Vila­de­ca­valls i Olesa de Mont­ser­rat. Després de des­ple­gar una gran pan­carta on es podia lle­gir ‘Prou incom­pli­ments. Neces­si­tem con­nec­tar Ter­rassa amb Abrera (B40) ja!’, han recla­mat al Minis­teri de Trans­port que “no els pren­gui més el pel” i que com­pleixi amb el dar­rer ter­mini de fina­lit­zació de les obres mar­cat pel 2023. Per garan­tir-ho, el pre­si­dent de la Cecot, Antoni Abad, ha pro­po­sat que sigui la Gene­ra­li­tat qui faci el segui­ment tècnic de les obres per evi­tar nous ajor­na­ments.

La con­cen­tració s’ha fet a la rotonda pro­vi­si­o­nal que con­necta la B-40 i la B120 a Vila­de­ca­valls. Entre el cen­te­nar de par­ti­ci­pants hi havia els alcal­des de Ter­rassa, Mata­de­pera, Vila­de­ca­valls i Olesa de Mont­ser­rat, els pre­si­dents de la Cecot, Ciesc i la Cam­bra de Saba­dell o repre­sen­tants de dife­rents gre­mis indus­tri­als.

Durant la lec­tura del mani­fest, que ha anat a càrrec de la pre­si­denta del Cer­cle Cecot de Joves, Ninna Tor­res, s’ha recor­dat que la B-40 o Ronda Vallès és una infra­es­truc­tura clau per unir tres comar­ques -el Vallès Ori­en­tal, l’Occi­den­tal i el Baix Llo­bre­gat- que con­cen­tren el 30% del PIB i el 28,1% de la població. Un ter­ri­tori que tot i el seu poten­cial econòmic arrossa greus dèficits en infra­es­truc­tu­res.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.