Economia

Google obre una nova oficina en ple centre de Barcelona

Situat a la plaça Universitat de la capital, l’espai confirma l’aposta ferma de la multinacional per Catalunya

El gegant d’internet veu el país com un “«hub» de talent” i com la “porta d’entrada a Europa”

Goo­gle va pre­sen­tar ahir la nova ofi­cina que situarà a la plaça Uni­ver­si­tat de Bar­ce­lona, una ini­ci­a­tiva amb la qual la com­pa­nyia referma la seva aposta per Cata­lu­nya, ter­ri­tori que veu com una “porta d’entrada a Europa”. Amb aquesta inversió, la mul­ti­na­ci­o­nal d’inter­net con­fia poten­ciar l’eco­no­mia digi­tal cata­lana i la seva inter­na­ci­o­na­lit­zació, i també ser més a prop dels socis i cli­ents de la com­pa­nyia a la zona. Durant la pre­sen­tació, en la qual van ser pre­sents el pre­si­dent del govern, Pere Ara­gonès, i la minis­tra de Trans­ports i Agenda Urbana, Raquel Sánchez, els por­ta­veus de Goo­gle van lloar l’eco­sis­tema tec­nològic català.

Con­cre­ta­ment, la direc­tora de Goo­gle per a l’Estat espa­nyol i Por­tu­gal, Fuen­cisla Cle­ma­res, va asse­gu­rar que Cata­lu­nya ha esde­vin­gut una àrea clau per a la com­pa­nyia des de la seva arri­bada a l’Estat el 2003, ja que “ofe­reix un marc empre­sa­rial idoni” per al grup i “un eco­sis­tema vibrant d’empre­ses emer­gents i refe­rents a escala glo­bal”.

Segons la direc­tiva, l’any 2020 es van crear a Cata­lu­nya 16.000 empre­ses en el sec­tor tec­nològic, fet que con­ver­teix el ter­ri­tori en un “hub de talent amb un fort posi­ci­o­na­ment dins de la Unió Euro­pea”. Cle­ma­res va decla­rar que l’objec­tiu d’aquesta nova inversió de Goo­gle a Bar­ce­lona és “aju­dar a poten­ciar l’eco­no­mia digi­tal cata­lana i la seva inter­na­ci­o­na­li­zació”.

Per la seva banda, Miguel Escassi, direc­tor d’afers públics i ins­ti­tu­ci­o­nals de Goo­gle per a la Península, va expres­sar el “com­promís” de l’empresa per “redo­blar la seva col·labo­ració amb Cata­lu­nya”. En aquest sen­tit, Escassi va expli­car que Goo­gle ja ha impul­sat diver­ses ini­ci­a­ti­ves al ter­ri­tori com ara beques de for­mació en diver­sos àmbits o un fons per a pro­jec­tes inno­va­dors que llui­tin con­tra l’emergència climàtica.

L’empresa tec­nològica indica que ja compta amb cli­ents cata­lans i un nom­bre crei­xent d’empre­ses nati­ves digi­tals interes­sa­des en la tec­no­lo­gia Cloud. De fet, en la pre­sen­tació hi van par­ti­ci­par els diri­gents de Mango i Tra­deInn, que van com­par­tir les seves experiències amb Goo­gle i que es van mos­trar satis­fets amb la inau­gu­ració de les noves ofi­ci­nes afir­mant que “Goo­gle reforça l’eco­sis­tema empre­sa­rial”.

Nova etapa

En la seva inter­venció, el pre­si­dent Ara­gonès va con­cloure asse­ve­rant que “si fa 200 anys hagués exis­tit Goo­gle, hi tro­baríem cròniques de viat­gers que dirien que a Cata­lu­nya hi ha un teler a cada edi­fici”. Ara­gonès va voler fer palesa “l’aposta” del govern “pel talent i la capa­ci­tat de tre­ball”, i per posar en relleu el propòsit d’impul­sar una “rein­dus­tri­a­lit­zació verda i digi­tal” al ter­ri­tori català. Final­ment, la minis­tra Sánchez va con­si­de­rar “una gran notícia” la inversió de Goo­gle, ja que, va postil·lar, con­firma “una nova etapa” i un nou clima de con­vivència per atraure empre­ses “i no per espan­tar-les”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.