Infraestructures

infraestructures

Lleida tindrà estació de busos a tocar de la del tren

Reaprofitant l’edifici protegit dels Docs, la seva construcció costarà 40 milions, es licitarà a la tardor i hauria d’estar acabada al 2025

S’enderrocaran magatzems i sitges de l’antiga Meta

Lleida estre­narà estació de busos nova al cos­tat de la del tren al 2025 per tal de poder enllaçar els dos modes de trans­port. Tindrà 28 anda­nes i uns 12.000 m² entre anda­nes, esta­ci­o­na­ment, vestíbul, sales tècni­ques i lava­bos. El pro­jecte, que s’ha pre­sen­tat avui, es lici­tarà a la tar­dor, tar­darà uns 22 mesos a cons­truir-se i està pre­vist que es pugui estre­nar el 2025.

Amb un pres­su­post de 40 mili­ons, la gran majo­ria dels quals es finançaran amb fons euro­peus, es farà en els ter­renys adja­cents a l’estació de trens, uns ter­renys que adqui­rirà i cedirà la Pae­ria de Lleida. La Gene­ra­li­tat, per la seva part, assu­mirà el 20% res­tant del cost que no cobrei­xen els fons euro­peus.

Els auto­bu­sos entra­ran i sor­ti­ran pel car­rer Príncep de Viana men­tre que els usu­a­ris acce­di­ran a l’estació per la porta prin­ci­pal situ­ada a la plaça Ramon Beren­guer però també podran acce­dir per Com­tes d’Urgell. El secre­tari de Ter­ri­tori i Mobi­li­tat del Govern, Isi­dre Gavín, ha avançat que la nova estació d’auto­bu­sos ofe­rirà més de 45 rutes, tant inter­ter­ri­to­ri­als, com esta­tals i algu­nes inter­na­ci­o­nals.

El pro­jecte recu­pera “un patri­moni històric de la ciu­tat com són els Docs” tal com explica el tinent d’alcalde i regi­dor d’Urba­nisme, Toni Postius, que afe­geix que, a més, se’ls dota de fun­ci­o­na­li­tat. L’alcalde Miquel Pueyo des­taca que es tracta d’un “bé patri­mo­nial” que la ciu­ta­da­nia podrà conèixer perquè avui és des­co­ne­gut per molts. L’alcalde cele­bra dis­po­sar en pocs anys d’una estació gran i cen­tral a tocar de l’estació de tren “com es fa a les prin­ci­pals ciu­tats euro­pees”.

Dels 40 mili­ons de pres­su­post de cons­trucció, 1 es des­ti­narà a ender­ro­car magat­zems i sit­ges de l’antiga Meta que no estan pro­te­gits com a patri­moni i que per­me­tran gua­nyar espai. El pro­jecte, això sí, man­tindrà la volta cata­lana exis­tent tot i que els pilars ori­gi­nals s’hau­ran de reno­var –només se’n con­serva el 10%. També alguns pilars se supri­mi­ran per per­me­tre els girs dels auto­bu­sos.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.