Salut

Estats Units

Anthony Fauci, l’epidemiòleg en cap dels EUA, dona positiu en coronavirus

El director de l’Institut Nacional d’Al·lèrgies i Malalties Infeccioses pateix símptomes lleus i treballarà des de casa

L’organisme subratlla que l’expert no ha estat recentment en contacte amb Biden

L’epi­demiòleg en cap dels Estats Units d’Amèrica (EUA), Ant­hony Fauci, ha donat posi­tiu en coro­na­vi­rus i està expe­ri­men­tant símpto­mes lleus, ha infor­mat aquest dime­cres l’Ins­ti­tut Naci­o­nal d’Al·lèrgies i Malal­ties Infec­ci­o­ses (NIAID, en anglès) que ell mateix diri­geix.

Fauci, de 81 anys, ha estat vacu­nat con­tra la Covid-19 i ha rebut dues dosis de reforç d’acord amb les reco­ma­na­ci­ons de les auto­ri­tats sanitàries dels EUA

Segons el NIAID, Fauci s’ha fet un test d’antígens i ha donat posi­tiu, motiu pel qual s’ha aïllat de la resta de mem­bres de l’Admi­nis­tració i con­ti­nuarà tre­ba­llant des de casa.

L’epi­demiòleg no ha estat recent­ment en con­tacte directe amb el pre­si­dent dels EUA, Joe Biden, afe­geix el comu­ni­cat.

Fauci s’ha con­ver­tit en la cara més popu­lar de la pandèmia als Estats Units amb nom­bro­ses inter­ven­ci­ons a pro­gra­mes de ràdio i tele­visió per res­pon­dre dub­tes i inten­tar com­ba­tre la desin­for­mació que cir­cula sobre la Covid-19.

És el major expert dels EUA en malal­ties infec­ci­o­ses i ha asses­so­rat set pre­si­dents, inclòs Biden i el seu ante­ces­sor, Donald Trump (2017-2021), amb qui va man­te­nir notòries divergències sobre l’estratègia per com­ba­tre la pandèmia.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.