Accident mortal i cues quilomètriques al matí
Les afectacions més importants van ser a l’AP-7, amb 35 km de retencions
Un accident mortal i cues quilomètriques, que sobretot al matí van arribar a acumular fins a 70 quilòmetres de retencions a la xarxa viària catalana, va ser ahir el balanç de l’operació tornada del cap de setmana de Sant Joan. A les vuit de la tarda havien tornat a l’àrea metropolitana de Barcelona 195.732 vehicles, el 75,3% dels 260.000 que havia previst Trànsit fins a mitjanit. Aquesta xifra, però, representa un 19,9% menys respecte al dia equivalent de l’any 2016, quan la festivitat de Sant Joan també va caure en cap de setmana.
Mantenint la tendència de fer una tornada esglaonada i no concentrar-ho tot a última hora per evitar el col·lapse, el trànsit va ser molt superior al matí. La major part de les cues es van concentrar al tram nord de l’autopista AP-7 i també a l’N-II i a la C-35, de tornada de localitats de platja cap a l’àrea de Barcelona.
Els pics de retencions, però, van quedar per sota dels que es van registrar el 2016, quan es van arribar a sumar 143 quilòmetres al conjunt de la xarxa. Tot i així, i com a conseqüència de la supressió del peatge, la retenció a l’AP-7, que va arribar a assolir 35 quilòmetres de cua, va ser 10 quilòmetres més llarga que la del 2016.
La C-32 Nord va funcionar com a via alternativa a l’AP-7, però va presentar congestions a primera hora de la tarda a l’altura d’Alella (Maresme), amb uns 7 quilòmetres de cua.
Pel que fa a l’accident mortal, es va produir a dos quarts de cinc de la tarda a l’AP-7, al seu pas per Sant Celoni (Vallès Oriental). Segons el Servei Català de Trànsit, es va produir per una col·lisió entre un cotxe i un autocar i, com a conseqüència de la topada, va morir una dona i els altres ocupants del turisme han resultat ferits: una menor, en estat crític; una dona, greu, i un home, menys greu.
La topada es va produir al quilòmetre 100 i va obligar a tallar la circulació en direcció sud. A l’hora de tancar aquesta edició, hi havia retencions de més de 5 quilòmetres a l’AP-7, a l’altura de l’antic peatge de la Roca. Les mesures especials de circulació habilitades per Interior, com la creació de carrils alternatius, van facilitar que la tornada a última hora de la tarda es produís sense incidents remarcables.