Música

Profetessa a casa

Rosalía fa vibrar un Palau Sant Jordi ple a vessar de fans amb el primer dels dos concerts que hi ofereix, dins de la gira Motomami World Tour

Fum blanc, ràfegues de llum i soroll de motos de gran cilindrada van precedir, a les 21.40 h de la nit d’ahir, els primers compassos de reggaeton de Saoko, el tema que obre el darrer disc de Rosalía i la gira Motomami World Tour. El llistó va començar ben amunt: va ser triomfal l’entrada a l’escenari de Rosalía i els ballarins, com si fossin un estol de felins robotitzats, amb cascos amb llums de neó, entre els crits dels fans i milers de mòbils enregistrant-los. El deliri va arribar en el minut u. El llistó va quedar allà amunt, instal·lat, i hi va continuar amb Candy, corejada ja per tot el públic, amb la cantant vestida de cuir vermell i vuit ballarins, tots homes, vestits de negre i evolucionant al seu ritme. Després van sonar Bizcochito i La fama, de Motomami. Els primers temes del concert del Palau Sant Jordi, que es repetirà avui, van marcar la pauta del que seria tota la vetllada: una integral de l’àlbum Motomami, sense deixar ni una sola cançó al carregador. No hi faltava res: les llums, el so poderós, el vestuari, dues pantalles enormes que permetien seguir al detall la cantant (un càmera voltava tota l’estona per l’escenari)... I el públic cridant, gravant o, si ho permetia la cançó, cantant. Tots els elements encaixaven a la perfecció en la litúrgia d’aquest gran circ que són els macroconcerts de les estrelles del pop. Però aquesta diva és de Sant Esteve Sesrovires i es va formar al Taller de Músics. El deliri va continuar quan va saludar i va donar les gràcies en català al públic per haver omplert el Sant Jordi, es va mostrar molt contenta de cantar a la seva gent i va dir que als escenaris és on se sent més feliç, però que el d’aquí és el més especial. A continuació, va interpretar només amb la guitarra el primer tema de la nit que no pertanyia a Motomami, Dolerme.

Alternança

Des de llavors va començar l’alternança de temes de Motomami (tots setze) amb un nombre similar de temes repartits entre els d’altres àlbums (tres d’El mal querer i un de Los ángeles), altres temes editats en singles i col·laboracions amb diversos artistes, que va interpretar en solitari (Linda, Perdóname...). Especialment aplaudits, si és que se’n pot destacar algun, van ser el tema que dona títol al disc, amb els ballarins formant una estàtua humana en forma de moto; G3 N15, dedicat a un nen proper; La noche de anoche, que va cantar a tocar del públic, gravant amb un mòbil; Hentai, tocant el piano, i un fragment de Milionària, el tema que va editar en català, corejat pel públic. La intensa calor que feia en un Palau Sant Jordi ple a vessar va fer suar la cantant de valent. En va fer broma: es va eixugar amb una tovallola que va llançar al públic i en va demanar una altra.

No hi van faltar temes nous que ja han sonat en els concerts previs de la gira, com Despechá, i un tema nou, Aislamiento, estrenat ahir. Ni Rosalía ni el públic van mostrar símptomes d’esgotament, malgrat la calorada: van sonar La combi Versace, Como un G, Malamente, Sakura, Delirio de grandeza... El de Rosalía no és un deliri: queda clar que, a més de triomfar en una gira internacional, és també profetessa a la seva terra.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.